Potrivit sursei citate, Cabinetul de miniștri spune că fondul rutier se utilizează pentru finanțarea, inter alia a întreținerii, reparației și reconstrucției drumurilor publice naționale și locale. Prin urmare, dezideratul întreținerii și reconstrucției drumurilor locale se realizează inclusiv prin contribuțiile care sunt parte constituentă a fondului rutier.
Actualmente, taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova este repartizată în proporție de 50% pentru reparația/întreținerea drumurilor publice naționale și locale de interes raional (index "L") și 50% pentru reparația/întreținerea drumurilor publice locale (comunale și străzi), raționamentul fiind utilizat întregii rețele de drumuri publice ale Republicii Moldova de către subiecții impunerii.
Modificarea propusă de deputați va distorsiona, însă, modul de finanțare a lucrărilor de întreținere, reparație și reconstrucție a drumurilor publice naționale și locale din Republica Moldova, spune Guvernul. Acest fapt se va răsfrânge negativ asupra drumurilor locale de interes raional și a condițiilor de deplasare pe acestea. Prin urmare, va crea un mediu neatractiv pentru investitori, ceea ce va împiedica disponibilitatea pentru înființarea noilor locuri de muncă.