Google se declară dispus să plătească editorii de presă pentru conținuturile lor

  • 25 Iunie 2020 19:05
Google se declară dispus să plătească editorii de presă pentru conținuturile lor

Grupul Google va remunera editorii de presă parteneri din Germania, Australia și Brazilia și va oferi anumitor utilizatori un acces gratuit la site-uri de știri cu plată, au anunțat joi reprezentanții acestei companii americane, citați de AFP, preluat Agerpres.

Acest anunț a fost făcut după o serie de acțiuni în instanță depuse în special de editori de presă din Franța și Australia în urma refuzului grupului Google de a plăti pentru conținuturile lor.

Într-un mesaj pe blogul său oficial, grupul Google anunță că va lansa "un program de licență cu scopul de a îi plăti pe editori pentru un conținut de înaltă calitate, în vederea obținerii unei noi experiențe a informației", care ar trebui să înceapă în a doua jumătate a acestui an.

Brad Bender, vicepreședintele departamentului de gestionare a produselor din cadrul companiei Google, a anunțat că grupul american poartă negocieri de mai multe luni cu editorii săi parteneri - în special cu grupul Spiegel din Germania și Diarios Associados din Brazilia - și că alte discuții "urmează să aibă loc în viitor".

Trei companii media australiene (Schwartz Media, The Conversation, Solstice Media) fac parte, de asemenea, dintre partenerii vizați de aceste discuții, potrivit postului ABC.

"Google propune, în plus, finanțarea accesului gratuit al utilizatorilor la articole cu plată pe site-ul unui editor", precizează grupul american, fără să ofere însă alte detalii.

Potrivit lui Brad Bender, programul îi va ajuta pe editorii de presă "să își valorifice conținuturile prin intermediul unei mai bune experiențe narative". El a adăugat că programul se va baza pe "Google News Initiative" din 2018, un proiect dotat cu un buget de 300 de milioane de dolari, care luptă împotriva dezinformării online și ajută site-urile de știri să se dezvolte din punct de vedere financiar.

Giganții internetului, mai ales grupul Google, sunt tot mai mult presați să accepte să remunereze conținuturile editorilor de presă.

Pe 9 aprilie, Google a pierdut o bătălie a războiului său cu organizațiile de presă franceze, inclusiv cu AFP, care îl acuzau că sfidează noua legislație europeană aferentă "drepturilor conexe", creată pentru a favoriza o mai bună partajare a veniturilor din sectorul digital.

Autoritatea franceză din domeniul concurenței a ordonat grupului Google să negocieze "cu bună-credință" cu editorii și cu agențiile de presă din Franța în privința remunerației asociate afișării conținuturilor lor protejate prin drepturile conexe. Aceeași autoritate a oferit grupului american un interval de trei luni pentru a propune "efectiv" o remunerare editorilor și agențiilor care doresc să participe la aceste negocieri.

Australia a anunțat în aprilie că intenționează să oblige Google, Facebook și alți giganți ai sectorului digital să partajeze încasările din publicitate ce provin din conținuturi de actualitate preluate de site-urile lor.

Autoritatea australiană din domeniul concurenței pregătește o serie de propuneri în acest sens.

Însă Google a depus la începutul lunii iunie o moțiune de anulare a solicitărilor companiilor media australiene, care îi cereau despăgubiri de sute de milioane de dolari din cauza însușirii de către grupul american a încasărilor din publicitate, susținând că cea mai mare parte a acelor venituri nu este asociată cu site-urile de știri. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Dor de Izvor cu Maria Mocanu
Meteo Chișinău
7,18
Cer acoperit de nori
Umiditate:91 %
Vint:4,12 m/s
Fri
9
Sat
10
Sun
6
Mon
9
Tue
11
Arhivă Radio Chișinău