Germania refuză să renunțe la motoarele cu ardere internă și vrea să dezvolte combustibili sintetici
-
10 Noiembrie 2021 17:38
Guvernul în exercițiu al Germaniei a anunțat că nu se va alătura unei inițiative discutate la Conferința ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunțare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenția de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse, potrivit DIGI24.
Cel puțin 24 de țări și opt producători auto vor să se alăture unei inițiative care prevede acțiuni astfel încât până în anul 2035 să fie fabricate doar autoturisme și autoutilitare ușoare fără emisii poluante pe principalele piețe auto și până în 2040 în întreaga lume. Inițiativa a fost elaborată la Glasgow, cu ocazia Conferinței părților pe tema schimbărilor climatice (COP26), scrie sursa citată.
„Germania nu va semna acum o astfel de inițiativă”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor în exercițiu, Andreas Scheuer, citat de publicațiile Die Welt și Handelsblatt.
„Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici și să dobândim un avantaj tehnologic”, a argumentat Andreas Scheuer.
Practic, în afară de investițiile în vehicule cu propulsii hibride și electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.
Printre companiile auto care se vor alătura inițiativei de la Glasgow privind fixarea termenelor de renunțare la motoarele cu ardere internă se numără Mercedes-Benz, Volvo, BYD, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford și General Motors.
Principalii producători auto la nivel mondial, Volkswagen și Toyota, nu se vor alătura. De asemenea, se pare că nu se vor alătura nici Stellantis, nici Honda sau Nissan, Hyndai sau BMW, conform publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung.