Gara de Nord din București ar putea fi mutată la periferie
-
31 Decembrie 2018 20:45
Primarul Sectorului 1 din București cere mutarea Gării de Nord la periferie. Ideea nu este nouă și nu-i aparține! Este discutată frecvent în campaniile electorale, dar rămâne un proiect greu de realizat. Arhitectul șef al Capitalei anunță că repoziționarea acestei gări va fi studiată de comisia care lucrează la noul Plan Urbanistic General, dar momentan nu există o soluție clară.
La 1872, când a fost construită, i-au zis Gara Târgoviștei. Abia în 1988 a fost rebotezată cu numele de azi. A văzut și-a auzit multe... A asistat la flirturi și despărțiri, a trăit sub regi și sub dictatori, a fost vizitată de țari, boieri și opincari. Acum, are tencuială căzută și locuri pline de gunoi.
În ultima zi a anului, la prânz, părea pustie. Trotuarul rulant dinspre Basarab, pentru care Primăria Bucureștiului a cheltuit peste 11 milioane de lei, e defect de patru ani!
Primarul Sectorului 1 i-a pus gând rău. Vrea să transforme clădirea în muzeu, vrea șinele scoase și înlocuite cu străzi și proiecte imobiliare: "Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafață de teren foarte mare și foarte valoroasă. Gândiți-vă dacă CFR ar muta gara și ar vinde acest teren, ar câștiga bani buni pentru investiții. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare și ar fi transformată în muzeu". Opinia sa nu e acceptată de toată lumea.
Mutarea gării spre periferia de vest nu e prioritate pentru Municipalitate.
Ștefan Dumitrașcu, arhitectul șef al Capitalei: Valoarea terenurilor de sub căile ferate care ajung la Gara de Nord înspre estul Bucureștiului, într-adevăr, este mare, dar trebuie analizat foarte atent dacă merită acest efort. Iar toate problemele legate de repoziționarea, eventuala repoziționare, a Gării de Nord vor fi studiate la nivelul Planului Urbanistic General al Municipiului București, care este în lucru la un consorțiu format, condus de Universitatea de Arhitectură și Urbanism. Este prematur a se da o soluție la acest moment.
Terenul dintre Gara de Nord și Gara Basarab costă o avere și este puțin. De exemplu, pentru doar o mie de metri pătrați amplasați între gară și bulevardul Buzești, un proprietar cere un milion și jumătate de euro.
Sursa: DG24