Game of Thrones aduce zeci de milioane de euro orașului Dubrovnik, care a servit ca locație de film pentru „King’s Landing”
-
24 Iulie 2017 13:59
"Game of Thrones" este seria cea mai longevivă, produsă și difuzată de HBO." Popularitatea serialului a crescut de la un sezon la altu în rândul fanilor. Unul dintre motive este că serialul este filmat în locuri reale aflate în diferite zone de pe glob. Unul astfel de loc a câștigat zeci de milioane de euro de pe urma acestui serial.
Bijuteria istorică a Croației, Dubrovnik, cea mai proeminentă stațiune croată, parțial distrusă în asediul din timpul războiului croato-sârb din 1991-1995, a devenit un motor al economiei naționale și datorită serialului HBO, care a adus un val de turiști, scrie Mediafax.ro.
Între 2012 și 2015, peste 240.000 de turiști au vizitat cantonul Dubrovnik-Neretva, toți fani ai serialului HBO. Turiștii au cheltuit 125,9 milioane de euro numai în Dubrovnik, potrivit unui studiu publicat luni în Jurnalul Internațional de Cercetări în Turism, citat de BM.
Orașul croat a servit ca locație de film pentru „King’s Landing”, capitala împărăției fictive a lui Westeros.
Potrivit datelor statistice, turismul reprezintă 18% din PIB-ul anual al Croației, cel mai mare procent pe acest segment la scară europeană.
"Game of Thrones" este seria cea mai longevivă, produsă și difuzată de HBO. Al șaselea sezon a avut o medie de 25 de milioane de telespectatori, ceea ce l-a făcut cel mai vizionat serial difuzat de către postul tv.
Serialul "Urzeala tronurilor", premiat cu Emmy și bazat pe romanele lui George R. R. Martin, a fost cel mai piratat serial de televiziune din anul 2015, cu aproximativ 14,4 milioane de downloadări ilegale, conform variety.com.
Dacă episodul final din al cincilea sezon al serialului "Urzeala tronurilor" a generat cea mai mare audiență din istoria acestui show TV, cu o medie de 8,11 milioane de telespectatori, în SUA, premiera sezonului VI pe HBO a fost privită nu mai puțin de 10.7 milioane de telespectatori.
Încă de la lansare, "Urzeala tronurilor" a devenit un fenomen global și cel mai iubit serial din istoria HBO. În 2016, serialul a fost cel mai căutat produs de televiziune de pe motorul de căutare Google și cel mai dezbătut serial pe conturile rețelei de socializare Facebook din Statele Unite.