• 26 Noiembrie 2019 18:46

Cercetători de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, România, împreună cu specialiști din America au descoperit fragmente ale unui specii de reptile zburătoare care a trăit în zona Transilvaniei, iar descoperirea a fost publicată în una dintre marile reviste de profil, informează Mediafax.

Reptila zburătoare descoperită de cercetătorii români și americani a fost numită Albadraco tharmisensis. „Denumirea generică derivă de la numele județului Alba, unde este localizată localitatea descoperirii și din latinescul <draco> = dragon. Denumirea speciei a fost stabilită după <Tharmis>, numele dacic al actualei Alba Iulia. În momentul de față localitatea de proveniență a fosilelor, Oarda de Jos, este parte componentă a orașului Alba Iulia”, se arată într-un comunicat de presă al UBB.

Potrivit acestuia, această descoperire stârnește un interes mare pentru comunitatea științifică deoarece reprezintă „primul azhdarchid de dimensiuni mari descris din Insula Hațeg”.

Citiți continuarea pe Mediafax.

FOTO | Descoperire epocală a cercetătorilor din România: reptilă zburătoare care trăia în zona Transilvaniei Mediafax