Autostrada „Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, granița cu Republica Moldova va avea o lungime de 93 de kilometri și are un cost estimat la peste 5 miliarde de euro.
Compania de Autostrăzi a avizat miercuri în Consiliul Tehnico Economic (CTE) Studiul de Fezabilitate pentru autostrada Târgu Neamț – Iasi – Ungheni, scrie Hotnews.ro.
Traseul acestui tronson al A8 se desfășoară pe teritoriul județului Iași, începand din zona localității Moțca, tranzitează teritoriile localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași si se finalizează în zona localității Ungheni, unde face joncțiunea cu Podul peste Prut, a anunțat miercuri Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Autostrada va avea o lungime de 93,269 km și va avea următoarele caracteristici:
101 poduri/pasaje,
14 tuneluri,
11 noduri rutiere,
4 spații de servicii,
2 Centre de Întreținere și Coordonare (CIC)
6 parcări de scurtă durată.
Valoarea totală estimată pentru construcția acestui tronson al A8 (Autostrada Unirii) este de 26,39 miliarde lei (fără TVA), adică peste 5,2 miliarde de euro.
Pentru lansarea în licitație a contractului pentru construcția autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni mai trebuie parcurse niște etape, spune directorul CNAIR.
Mai exact, Studiul de Fezabilitate mai trebuie avizat și de Ministerul Transporturilor, apoi de Consiliul interministerial, iar la final Guvernul trebuie să aprobe indicatorii tehnico-economici.
Procuratura Anticorupție susține într-un comunicat publicat astăzi, 21 februarie, că deputata Marina Tauber a părăsit Republica Moldova pe 7 ianuarie 2025 și de atunci nu a mai revenit. De asemenea, comunicatul afirmă că instanțele de judecată au respins solicitările procurorilor ca deputatei…
TrendX nu este doar o conferință, ci o experiență captivantă ce combină educația, networking-ul și inspirația. Dacă visezi să-ți transformi blogul sau contul de social media într-o sursă de venit, acest eveniment este pentru tine!
Proiectul de construcție a podului rutier peste Prut, la punctul de trecere Leușeni - Albița, a primit autorizația de mediu. Lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucția unui pod nou, transmite MOLDPRES.