Flight Refund | 225 de curse aeriene au înregistrat incidente pe aeroporturile din România, în primele două luni de iarnă
-
13 Februarie 2019 17:52
Un număr de 225 de curse aeriene au înregistrat, în intervalul decembrie 2018 - 26 ianuarie 2019, incidente pe principalele patru aeroporturi din România, mai mult de trei sferturi dintre acestea aparținând companiilor de linie, relevă o analiză publicată de Flight Refund, informează Agerpres.
Conform datelor centralizate, TAROM este compania aeriană pentru care au fost raportate cele mai multe zboruri cu probleme pe principalele patru aeroporturi din România (București, Cluj, Timișoara și Iași), respectiv 86, aceasta fiind urmată de Lufthansa - cu 42 de incidente și Aeroflot, cu 12.
Pe lista companiilor low-cost care au avut zboruri cu probleme se află Wizz Air - cu 34 de asemenea cazuri, în primele două luni de iarnă.
Potrivit Regulamentului CE 261/2004, pasagerul este eligibil să primească despăgubiri în următoarele cazuri: dacă avionul a întârziat mai mult de 3 ore de la aterizare și dacă a fost informat de anularea cursei cu sub 14 zile până la oră sau data zborului, precum și dacă zborul a fost anulat în mod neașteptat.
De asemenea, pasagerul poate cere compensații dacă i s-a refuzat îmbarcarea, chiar și când s-a prezentat la poartă cu toate documentele de călătorie valabile și bagaje cu greutate corespunzătoare. Aceste situații se aplică pentru toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mențiunea că zborul trebuie să decoleze de pe un aeroport UE sau, dacă zborul pleacă din afara Uniunii, acesta să fie operat de o companie din Uniune.
Potrivit sursei citate, în România, în primele două luni ale sezonului de iarnă, cele mai frecvente cauze ale zborurilor cu probleme au fost condițiile meteo nefavorabile.
"În situații ca imposibilitatea aterizării avioanelor pe aeroporturile de destinație, în Iași și Bacău, și rutarea către alte aeroporturi din cauza ceței sau anularea zborurilor și închiderea aeroportului din Timișoara din cauza viscolului pasagerii nu au putut cere despăgubiri. Pasagerii români au fost afectați de incidente de zbor și pe aeroporturi din străinătate. În cazuri ca blocarea în aeroport din cauza unei furtuni tropicale în Thailanda, în luna ianuarie, sau amânarea a sute de zboruri pe un aeroport din Londra, din cauza dronelor care au invadat pistele de zbor, pasagerii nu au putut primi compensații", notează Flight Refund
Estimările Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) arată că, în 2018, traficul de pasageri a depășit, în România, 28 de milioane de persoane, iar previziunile pentru 2019 sunt de peste 32 de milioane de pasageri.
Compania Flight Refund a dezvoltat rapid aria de activitate, extinzând-se din Ungaria și Europa Centrală către piața întregii Uniuni Europene și spre alte destinații internaționale. Încă din anul 2016, compania are clienți din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franța, Portugalia și Spania. Înregistrarea pe site-ul companiei se poate face în 14 limbi, iar relațiile cu clienții sunt susținute de vorbitori nativi.
Începând din 2018, România a devenit piață de interes major pentru Flight Refund, activitatea companiei fiind susținută de un birou local.
Sursa: Agerpres