Fără precedent: O companie aeriană dă în judecată un pasager
-
13 Ianuarie 08:58
Compania aeriană irlandeză Ryanair dă în judecată un pasager pentru 15.000 € după un comportament neadecvat în timpul unui zbor.
Aceasta este prima acțiune civilă de acest tip în Irlanda și face parte din politica de toleranță zero a companiei aeriene low-cost în privința comportamentelor perturbatoare la bord, transmite businessmagazin.ro. Pasagerul în cauză a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote anul trecut. Compania aeriană a avertizat că aceasta nu va fi ultima dată când va apela la tribunal din cauza comportamentului inacceptabil la bordul aeronavelor sale. Ryanair a depus o acțiune în instanță la Tribunalul de Circuit din Irlanda pe 20 decembrie, cerând despăgubiri de peste 15.000 € împotriva unui pasager care a determinat devierea unui zbor de la Dublin la Lanzarote către Portugalia. Avionul a fost nevoit să rămână în Porto peste noapte pe 9 aprilie 2023, iar compania aeriană a fost obligată să asigure cazare la hotel pentru 160 de pasageri.
„Comportamentul inacceptabil al acestui pasager a forțat devierea zborului spre Porto, unde a fost întârziat peste noapte, determinând ca 160 de pasageri să se confrunte cu perturbări inutile și să piardă o zi întreagă din vacanță”, a declarat compania aeriană într-un comunicat.
„Este complet inacceptabil ca pasagerii care muncesc din greu pentru a se bucura de o călătorie alături de familie/prieteni să fie privați de această plăcere din cauza eșecului unui pasager de a se comporta corespunzător”. Compania aeriană nu a oferit detalii suplimentare despre identitatea pasagerului sau despre faptele care au determinat devierea zborului.
Compania aeriană a subliniat că viitoarele comportamente perturbatoare - inclusiv abuzurile verbale și fizice - ar putea fi, de asemenea, sancționate prin acțiuni legale. „Ryanair are o politică strictă de toleranță zero față de comportamentul inadecvat al pasagerilor și va continua să ia măsuri decisive pentru a combate comportamentele perturbatoare ale pasagerilor la bord, în beneficiul marii majorități a pasagerilor care nu perturbă zborurile”, a continuat compania în declarația sa. „[Acțiunea în instanță] demonstrează doar una dintre numeroasele consecințe cu care se pot confrunta pasagerii care perturbă zborurile, ca parte a politicii de toleranță zero a Ryanair, și sperăm că această acțiune va descuraja alte comportamente perturbatoare la bord, astfel încât pasagerii și echipajul să poată călători într-un mediu confortabil și respectuos”, a adăugat un purtător de cuvânt.
Vor da și alte companii aeriene în judecată pasagerii turbulenți?
Deși aceasta este prima dată când o companie aeriană dă în judecată un pasager pentru comportament perturbator, ar putea crea un precedent pentru alte companii. Dr. Brian Flanagan, profesor asociat la Școala de Drept și Criminologie de la Universitatea Maynooth, a declarat pentru RTÉ News că „alte companii aeriene vor urmări îndeaproape acest caz”. „Cred că, dacă va avea succes, mulți oameni din industrie vor fi destul de mulțumiți și, de asemenea, potențialii pasageri ar putea fi satisfăcuți de existența acestei căi de recurs”, a spus el.