Facebook vrea să convingă 4 milioane de americani să meargă la vot. Compania va bloca reclamele presei de stat din alte țări
-
17 Iunie 2020 16:18
Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook are ca obiectiv, la alegerile prezidențiale americane din noiembrie, să contribuie la înscrierea a patru milioane de americani suplimentari pe listele electorale. El a adăugat că reclamele publicitare ale presei din străinătate vor fi blocate în această perioadă.
„Anunțăm miercuri cea mai mare campanie de informare electorală din istoria americană. Scopul nostru este să ajutăm patru milioane de persoane să se înregistreze”, se arată într-un articol al lui Mark Zuckerberg publicat de USA Today.
Înregistrarea alegătorilor este o problemă-cheie a alegerilor prezidențiale din Statele Unite, membrii anumitor comunități defavorizate având dificultăți sau reticențe în a se înscrie pe liste.
Mark Zuckerberg a anunțat că dorește să le ofere utilizatorilor „un nou Centru de informații electorale (...) în partea de sus a fluxului de știri de pe Facebook și Instagram, pentru a se asigura că toată lumea are posibilitatea să îl vadă”.
„În general, prevedem că peste 160 de milioane de persoane din Statele Unite vor vedea între iulie și noiembrie informații din surse fiabile pe Facebook cu privire la procedura de votare la alegerile generale”, a mai spus el, potrivit Agerpres.
Rețeaua „introduce, de asemenea, posibilitatea de a nu mai vedea reclame politice”, o caracteristică care va fi lansată începând cu 24 iunie.
Responsabilul său pentru afaceri publice, Nick Clegg, a confirmat de asemenea, într-un articol pentru ziarul britanic Daily Telegraph, că grupul - acuzat că a închis ochii la ingerințele străine în timpul campaniei prezidențiale din 2016 - intenționează să blocheze toate reclamele „provenind de la organizații media controlate de stat din alte țări”.
Facebook a anunțat pe 4 iunie că intenționează să interzică din această vară reclamele postate de mass-media controlate financiar și editorial de stat pe platformele sale americane.