Facebook va introduce în următoarele luni noi reguli pentru cei care încalcă standardele platformei
-
18 Martie 2021 11:31
Facebook va începe să anunțe abonații atunci când vor intra într-un grup care încalcă Standardele Comunității, astfel încât să poată lua o decizie informată înainte de a se alătura, informează compania într-un comunicat de presă, scrie Agerpres.
Noul proiect de la Facebook include sfaturi utile pentru respectarea recomandărilor și explică modalitățile de limitare a drepturilor pentru cei care încalcă regulile platformei.
Schimbările anunțate vor fi lansate la nivel global în următoarele luni, precizează compania.
Potrivit sursei citate, grupurile și membrii care încalcă regulile platformei ar trebui să aibă mai puține drepturi și o acoperire mai redusă, restricțiile devenind mai severe pe măsură ce acumulează mai multe încălcări, până când vor fi eliminați complet. De asemenea, atunci când este necesar, în caz de vătămare gravă, grupurile și persoanele vor fi șterse direct, fără a se mai lua în considerare pașii regulilor de bază.
"Facebook are o mare responsabilitate atunci când amplifică sau recomandă un conținut. Compania lucrează intens pentru a se asigura că grupurile cu un potențial dăunător nu sunt recomandate oamenilor, încercând totodată să nu penalizeze grupurile de calitate cu subiecte similare și să creeze un echilibru prin introducerea ghidului de recomandări (...) Cu toate acestea, pe măsură ce comportamentele de utilizare a platformei evoluează, este nevoie să facem mai multe. Acesta este motivul pentru care, recent, în SUA, grupurile civice și politice, precum și grupurile nou create, au fost eliminate din lista sugestii. Întrucât oamenii pot continua să invite prieteni în aceste grupuri sau le pot căuta, Facebook a început acum să extindă aceste restricții la nivel global. Acest lucru se bazează pe restricțiile aduse în domeniul recomandărilor, cum ar fi eliminarea grupurilor de sănătate, precum și a grupurilor care distribuie dezinformări în mod repetat", explică reprezentanții Facebook.
În ceea ce privește grupurile, compania susține că va începe să anunțe oamenii atunci când sunt pe cale să intre într-un grup care încalcă Standardele Comunității, astfel încât să poată lua o decizie informată înainte de a se alătura. În plus, va limita notificările de invitație ale acestor grupuri, astfel încât va fi mai puțin probabil ca oamenii să se alăture. Pentru membrii existenți, distribuirea conținutului de pe respectivul grup va fi redusă, astfel încât să fie afișat mai jos în News Feed.
"(...) atunci când grupul respectiv are un număr substanțial de membri care au încălcat politicile Facebook sau au făcut parte din alte grupuri care au fost eliminate pentru încălcarea regulilor, platforma va cere administratorilor și moderatorilor să aprobe temporar toate postările. Ceea ce înseamnă că acel conținut va avea nevoie de revizuirea și aprobarea moderatorului înainte de a fi afișat în grup. Dacă un administrator sau un moderator aprobă în mod repetat conținut care încalcă regulile, întregul grup va fi eliminat", notează platforma de socializare.
În cazul membrilor, se va impune regula ca în cazul în care cineva care a încălcat în mod repetat regulile să nu mai poată să posteze sau să comenteze pentru o perioadă de timp în niciun grup.
"De asemenea, nu va putea invita alte persoane în niciun alt grup și nu va putea crea unele noi. Aceste măsuri sunt menite să ajute la încetinirea acoperirii celor care doresc să utilizeze platforma în scopuri dăunătoare și au la bază restricțiile existente care au fost puse în aplicare în ultimul an. Sunt multe lucruri de făcut pentru a menține grupurile Facebook în siguranță, iar compania va continua să construiască și să investească pentru a se asigura că oamenii se pot baza pe aceste locuri pentru conectarea cu ceilalți, dar și pentru sprijin", susțin oficialii Facebook.
Compania Facebook a câștigat, în primul semestru al anului 2020, suma de 10,081 miliarde de dolari, aproape dublu față de perioada similară din 2019 și a facturat 36,423 miliarde de dolari, față de 31,963 miliarde de dolari.
În total, circa 3,14 miliarde de persoane utilizează lunar cel puțin unul dintre principalele produse ale companiei, care, în afară de Facebook, includ: Instagram, WhatsApp și Messenger.