Facebook recunoaște că urmărește în permanență utilizatorii săi, chiar și după deconectarea datelor de localizare

  • 18 Decembrie 2019 11:15
Facebook recunoaște că urmărește în permanență utilizatorii săi, chiar și după deconectarea datelor de localizare

Facebook a recunoscut că strânge informații despre locul unde se află fiecare dintre utilizatorii săi în permanență, din rațiuni de securitate și în scopuri publicitare, indiferent dacă aceștia au activat sau nu geolocalizarea pe dispozitivele lor, transmite miercuri AFP.

'Chiar dacă cineva nu își activează datele de localizare, Facebook poate totuși să determine parțial amplasamentul lor, datorită informațiilor pe care le furnizează prin diferitele activități și conexiunile lor la diferitele noastre servicii', afirmă Facebook într-o scrisoare trimisă către doi senatori americani pe 12 decembrie și postată marți pe Twitter.

Democratul Chris Coons și republicanul Josh Hawley au adresat gigantului rețelelor sociale o scrisoare în urmă cu aproape o lună pentru a cere informații despre modul în care acesta colectează acest tip de date.

'Suntem preocupați de eventualitatea că Facebook ar putea să nu le ofere utilizatorilor săi nivelul de control (asupra datelor lor) pe care parametrii îl lasă să se înțeleagă', au scris senatorii, înainte de a adresa întrebări directe.

'Facebook recunoaște', a reacționat Josh Hawley marți, partajând un tweet al unei jurnaliste de la The Hill, care a publicat primele trei pagini ale scrisorii.

'Chiar dacă vă dezactivați opțiunea 'position', ei continuă să vă urmărească amplasamentul pentru a face bani (trimițându-vă reclame)', adaugă senatorul. 'Nu aveți control asupra informațiilor voastre personale. (...) De aceea Congresul trebuie să acționeze', mai spune el.

În SUA, doar statul California a ratificat o lege privind protecția vieții private și a datelor personale ale consumatorilor. Numeroși reprezentanți cer o lege federală pe această temă.

În răspunsul trimis senatorilor, Facebook amintește că datele de localizare le permit utilizatorilor să partajeze locul unde se află sau să efectueze căutări într-un anumit perimetru. Aceste informații 'ne ajută să trimitem conținuturi mai adecvate și să îmbunătățim mesajele publicitare', arată rețeaua.

Chiar și atunci când utilizatorii dezactivează geolocalizarea, Facebook dispune totuși de indicii. Însă în primul rând adresele IP (sistemul de identificare a unei conexiuni la internet) sunt cele care îi trădează pe utilizatorii preocupați de confidențialitate.
În acest caz, Facebook precizează totuși că se oprește la nivelul de oraș sau de cod poștal, cu excepția problemelor legate de securitate.

Grupul californian colectează date personale de tot felul despre cele 2,2 miliarde de utilizatori zilnici ai platformelor sale Instagram, Messenger, WhatsApp și Facebook.

Modelul său economic se bazează pe exploatarea comercială a profilurilor consumatorilor prin țintirea publicitară extrem de precisă, la scară foarte mare, transmite AGERPRES.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Colecția de Jazz cu Daniela Nicolae
Meteo Chișinău
20
Cer acoperit de nori
Umiditate:72 %
Vint:3,1 m/s
Sat
23
Sun
23
Mon
15
Tue
17
Wed
19

Curs oficial BNM 10 Iulie 2020

MDL RATĂ TREND
EUR 19.4633 -0.0143
USD 17.1929 -0.0722
RON 4.0207 -0.0031
UAH 0.6382 -0.0016
RUB 0.2429 0.0003
Arhivă Radio Chișinău