Experți | Publicitatea politică în afara campaniilor electorale trebuie reglementată

  • 25 Iulie 2017 14:44
0%
00:00:00
00:00:00

Publicitatea politică în afara campaniilor electorale, trebuie reglementată afirmă experții în domeniu, care au elaborat un proiect de lege nou referitor la publicitate.

Centrul pentru Jurnalism Independent a găzduit astăzi o dezbatere publică pe marginea acestui proiect, care are scopul de a defini mai multe noțiuni care nu se regăsesc în actuala legislație.  

Autorii proiectului de lege au decis că este necesară reglementarea publicității politice care este difuzată de partide sau actori politici în perioada dintre campaniile electorale. Juristul Eugen Rîbca, expert în domeniul legislației media, a amintit faptul că au existat mai multe situații neclare în acest sens.

”O realitatea pentru Republica Moldova: avem felicitări de Paști, avem invitații din partea partidelor politice la concerte și nu avem reglementări în domeniu. CEC spune că prin reglementările Codului Electoral se reglementează realitatea în campania electorală, mai exact, în perioada electorală. Pe de altă parte, avem publicitatea activității politice nereglementată”, a declarat Eugen Rîbca.

Directorul executiv al Asociației Presei Electronice, Ion Bunduchi, a remarcat că actuala legislație nu îi protejează pe consumatorii de publicitate, astfel încât este necesară și o reglementare în acest sens.

„Noi și până acum interzicem publicitatea care pe cineva înșală. Dar, iată, dacă mergem două-trei cartiere și vedem ”Reduceri de până la 50 de procente”. ”De până la” scris minuscul. Această publicitate înșală ori nu înșală? Poate e cazul să zice exact cu cât sunt reducerile? E vorba despre consumatorul de publicitate, care nu trebuie dus în eroare”, a declarat Ion Bunduchi.

Autorii au mai propus și reglementarea mai clară a publicității stradale, astfel încât spațiul public să nu fie prea încărcat cu panouri publicitare. În opinia lui Andrei Cicu, reprezentant al Asociației Agențiilor de Publicitate, nu ar fi potrivită o intervenție radicală pe această piață.

„În Budapesta și în Viena nu sunt mai puține panouri publicitare, cu singură condiție, ele sunt foarte bine aranjate. Bine, în Budapesta poate nu s-a ajuns la așa un haos, ca apoi să se taie și să se revină, dar asta ar însemna să scoatem oamenii din business care lucrează de mai mulți ani”, a declarat Andrei Cicu.

În proiect se mai propune o clasificare a publicității în cea de tip comercial, publicitate politică și mesaje de interes public, adică ceea ce în prezent se numește publicitate socială. De asemenea, se recomandă eliminarea interdicției pentru presa scrisă, în afara celei finanțate de stat, referitoare la un volum de cel mult 30 la sută de publicitate. Ziarele și revistele vor putea, astfel, să difuzeze oricâtă publicitate își doresc.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Sinteza săptămânii cu Vasile State
Meteo Chișinău
15,24
Cer senin
Umiditate:33 %
Vint:5,66 m/s
Sun
9
Mon
9
Tue
9
Wed
15
Thu
15
Arhivă Radio Chișinău