EXPERT | Modul în care a fost selectată compania AGB Nielsen pentru măsurarea audiențelor TV nu corespunde rigorilor internaționale
-
18 Martie 2019 12:02
Consiliul Audiovizualului (CA) a aprobat astăzi rezultatele licitației prin care compania AGB Nielsen a obținut dreptul de a efectua în următorii 5 ani măsurarea audienței televiziunilor din Republica Moldova. Câteva posturi TV contestă modul de selectare a companiei câștigătoare.
De asemenea, experții media sunt de părere că acest concurs nu a fost desfășurat în conformitate cu standardele internaționale, iar Consiliul nu a intrat în esența prevederilor Codului serviciilor media audiovizuale.
AGB Nielsen, care activează de mai mulți ani în domeniul măsurării audiențelor TV în Republica Moldova, a fost singura companie care a participat la concurs. Reprezentanți CA au anunțat că au invitat la concurs și două companii internaționale cu renume, care însă au refuzat să participe. Potrivit președintelui Consiliului, Dragoș Vicol, concursul s-a desfășurat în conformitate cu standardele și normele legale.
Decizia comisiei de licitație este însă contestată de câteva posturi de televiziune, care consideră că procesul de selectare a fost viciat. O televiziune a cerut organizarea repetată a concursului, iar alta a anunțat că nu va vinde publicitate în baza punctelor de rating calculate de măsurător și va efectua măsurători paralele.
De asemenea, expertul media Eugeniu Rîbca a comentat pentru Radio Chișinău că modul în care a fost selectată compania nu corespunde rigorilor unui concurs deschis, astfel încât să avem un măsurător credibil în domeniu.
Atribuirea dreptului de a măsura audiențele TV, prin concurs deschis, unui operator independent este prevăzută de noul Cod al serviciilor media audiovizuale intrat în vigoare la 1 ianuarie 2019.