DW: Tot ce trebuie să știi despre călătoria cu avionul după reluarea zborurilor în UE
-
21 Iunie 2020 10:51
Aproape toate granițele europene sunt din nou deschise și zborurile se reiau și ele încet-încet. De ce ar trebui să ținem cont și care sunt riscurile? Iată câteva sfaturi utile prezentate de site-ul dw.com, potrivit DIGI24.ro.
Turiștii care au de gând să călătorească în aceste zile în Uniunea Europeană cu avionul ar trebui să fie informați nu doar cu privire la prevederile anti-coronavirus din țările de destinație, ci și privind măsurile speciale în vigoare pe aeroporturi, notează sursa citată.
Odată ajuns la aeroport ce faci?
Înainte de orice trebuie știut că în toate aeroporturile europene este obligatorie purtarea măștii faciale de protecție – și anume “din momentul în care pătrundem în terminal și până la părăsirea terminalului din aeroportul de destinație”. Aceasta prevede Uniunea Europeană referitor la călătoriile cu avionul în timpul pandemiei de coronavirus.
Excepție fac copiii sub șase ani și persoanele care din motive de sănătate nu pot purta mască.
Călătorilor li se recomandă să schimbe masca de protecție din patru în patru ore, să-și spele și dezinfecteze des mâinile. Deoarece la durata zborului trebuie adăugată și perioada petrecută pe aeroport, e recomandabil ca pasagerii să aibă în bagaj câteva măști de rezervă.
Ce se schimbă de la predarea bagajului și până la îmbarcare?
Majoritatea aeroporturilor nu vor mai permite decât un singur bagaj de mână la bord. În acest fel, ar putea fi limitat pericolul contaminării în timpul controalelor de securitate. Atât la check-in cât și la controalele de securitate se va respecta distanța de cel puțin 1,5 metri.
Prin marcaje se indică pasagerilor cum ar trebui să stea la coadă, păstrându-se distanța reglementară. Este prevăzută totodată deschiderea mai multor ghișee de check-in și blocarea unora din scaunele din sălile de așteptare.
E permisă mâncarea pe aeroport?
Cine dorește să-și cumpere ceva de mâncare sau de băut înaintea zborului, va trebui să țină cont de faptul că nu toate restaurantele, cafenelele sau magazinele din aeroport vor fi redeschise. Pasagerii au voie în continuare să bea și să mănânce în incinta aeroportului, deși este obligatorie purtarea măștii de protecție.
Vor exista controale de sănătate?
Astfel de controale – de pildă efectuate cu camere de termoviziune sau măsurarea temperaturii – nu sunt obligatorii în aeroporturile germane. În cazul în care situația s-ar schimba, aeroporturile sunt pregătite și pentru controalele de sănătate, a anunțat asociația aeroporturilor germane ADV. În alte țări europene astfel de controale se efectuează.
Lufthansa intenționează să ofere pasagerilor posibilitatea de a face teste de coronavirus. Potrivit săptămânalului “Der Spiegel”, compania germană de zbor va face posibile aceste servicii deja în luna iunie sau la începutul lui iulie pe aeroporturile din Frankfurt și München. Rezultatul testelor s-ar obține în decurs de patru ore. Potrivit unui purtător de cuvânt al Lufthansa, oferta este adresată mai ales pasagerilor care călătoresc în țări în care, la intrare, li se solicită un astfel de test.
Cât de mare este pericolul unei infectări la bord?
Pericolul este foarte redus. Este ceea ce susțin companiile aeriene și producătorul Airbus. Aceasta pentru că în cabina de zbor aerul circulă în permanență de sus în jos. În acest fel, stropii de respirație sunt împinși spre podea și nu ajung în dreptul feței pasagerilor învecinați.
"Pericolul unei contaminări prin aer într-o cabină de zbor este la fel de redus ca într-o sală de operație a unei clinici germane", asigură compania aviatică Condor pe pagina sa web.
Virologul Jonas Schmidt-Chanasit nu consideră comparația ca fiind potrivită. Într-un interviu acordat postului Deutschlandfunk, șeful institutului de medicină tropicală Bernhard Nocht susține: "În clinică, pacientul se află singur pe masa de operație, înconjurat de doar câțiva medici", în timp ce în avion este cu totul alta situația. "Hai să fim sinceri și să recunoaștem acest lucru", adaugă virologul german.
Chiar și dacă aerul circulă în permanență și este bine filtrat, nu există călătorie fără risc. Cu cât durează mai mult un zbor, cu atât mai mare este și pericolul unei infectări. "Cu alte cuvinte, trebuie făcută deosebirea dintre un zbor de o oră și unul, să zicem, peste ocean, care durează zece ore, dar chiar și unul spre insulele Canare, care durează patru-cinci ore", atrage atenția Schmidt-Chanasit.
Vor fi lăsate locuri libere între pasageri?
Un lucru a devenit foarte limpede în ultimele luni: cu cât distanța între oameni este mai mare, cu atât mai mic este riscul unei infectări cu noul coronavirus. Iată de ce unii experți solicită păstrarea locului din mijloc sau chiar a unui rând întreg de scaune liber. Este ceea ce recomandă și autoritatea pentru securitatea călătoriilor cu avionul a UE. Dar companiile de zbor nu sunt obligate să ia această măsură, ci o vor face doar în funcție de numărul pasagerilor. Niciun pasager nu are dreptul la un loc liber lângă el, ceea ce înseamnă că nu va putea fi respectată întotdeauna distanța de un metru și jumătate față de vecinul său de rând.
Dieter Scholz de la Hamburg University of Applied Sciences avertizează de aceea față de o subestimare a riscurilor pentru pasagerii care întreprind un voiaj cu avionul pe timpul pandemiei, subliniind că "așa s-ar putea declanșa un al doilea val de infectări, iar coronavirusul s-ar putea răspândi pe tot globul chiar mai repede decât la începutul pandemiei". Dacă, însă, nu poate fi evitată călătoria cu avionul, Scholz recomandă ocuparea unui loc în ultimul rând, la fereastră. În plus, ar fi și recomandabil ca pasagerii să nu se deplaseze în cabină pe durata zborului și să poarte o mască facială cu filtru.