DOCUMENTAR | Radio Constanța – o voce de referință în spațiul etnic multicultural dobrogean

  • 21 Ianuarie 2019 09:38
DOCUMENTAR | Radio Constanța – o voce de referință în spațiul etnic multicultural dobrogean

Luni, 21 ianuarie, Radio România Constanța, parte componentă a Societății Române de Radiodifuziune, împlinește 29 de ani de existență. Misiunea sa este de stimulare a spiritului civic, de participare la viața publică, de educare și formare a publicului. Radio Constanța – „Radioul de la țărm de mare” – este o voce credibilă, distinctă și echidistantă în peisajul presei auduiovizuale regionale și naționale, un actor important pe scena economică, socială, culturală și educațională, un punct de reper al informației obiective și imparțiale.

Radio Constanța este și punctul de atracție al sezonului estival prin programul Radio Vacanța, cu o jumătate de veac de experiență în domeniul divertismentului de calitate, transmis on air sau prin intermediul spectacolelor estivale de pe scena Vilei nr. 1 Mamaia.

De-a lungul acestor ani, Radio Constanța a dovedit calitate, coerență, tradiție și modernism, pasiune pentru meseria de jurnalist și dragoste față de ceea ce este just și adevărat. Un post care păstrează și promovează nealterate valorile culturii românești și universale, recunoaște și promovează excelența și performanța și contribuie la cristalizarea sentimentului național, într-un spațiu etnic multicultural.

RADOR vă prezintă, în cele ce urmează, câteva puncte de reper din existența acestui post de radio.

 

Vila 27 din Mamaia – sediul Radio Vacanța în perioada 1967-1978

 

  • iulie 1967 – „Radio Vacanța”, post de radio estival al Societății Române de Radiodifuziune, începe să emită, zilnic, între orele 9-14 și 17-18, din celebra „Vilă 27” din Mamaia, aflată în apropierea restaurantului Albatros. La început, postul de radio emitea pe unde ultrascurte, cu ajutorul unui emițător de 4 kilowați (ulterior 5 kw), pe o lungime de undă de 228 m, pe frecvența de 1457 de kilohertzi. Postul funcționa între lunile mai și octombrie, putând fi recepționat în Delta Dunării, litoralul Mării Negre, la Galați, Slobozia, Călărași, și emitea în limbile română, engleză, germană, franceză și rusă.

Radio Vacanța s-a aflat sub „jurisdicția” Redacției emisiunilor pentru străinătate din cadrul Radioteleviziunii Române și a emis pe baza unor decizii de funcționare, reînnoite anual.

Primul realizator al emisiunilor Radio Vacanța a fost comentatorul și realizatorul de programe radio Ion Ghițulescu.

„Aici Radio Vacanța!“, „Hier Spricht Der Ferienfunk!“, „This is Radio Holidays!“, Govorit Radiostanția Otdîh“, „Ici Radio Vacances“ – așa a început transmisia Radio Vacanța în 1967, pe ritmul melodiei „Valurile Dunării“ a lui Iosif Ivanovici. De atunci a captivat milioane de oameni, care au devenit noua generație de ascultători.

Radio Vacanța a fost creat, puțină lume știe, ca un instrument de propagandă pentru străinii aflați pe litoralul românesc, însă în timp misiunea sa a „degenerat”, devenind extrem de popular în rândul tuturor ascultătorilor.

 

  • 1976 – Radio Vacanța lansează concursurile cu premii, într-o emisiune specială realizată de Paul Grigoriu și Doina Caramzulescu

 

  • 1978 – Radio Vacanța își mută sediul în Vila numărul 1 Mamaia

 

  • 1983 – Regimul comunist a interzis concursurile și transmisiile în direct ale Radio Vacanța, regimul de la acea vreme considerând că se transmitea prea mult divertisment, prea multă muzică străină, deci capitalism în exces. Trebuie spus că, înainte de 1989, România avea o singură frecvență FM în bandă vest – 100,1 FM, pe care emitea Radio Vacanța, astfel că din anii ’80, emițătorul de la Eforie a fost orientat astfel încât să fie asigurată o audiție perfectă în stațiunea Neptun, din motive lesne de înțeles

 

 

  • 21 ianuarie 1990 – Radio Constanța a fost cel dintâi post de radio care a început să emită, după Revoluția din decembrie 1989, în Dobrogea, timp de două ore zilnic, apoi vreme de patru ore, primul program fiind pus în undă din Vila numărul 1 Mamaia, sediul postului estival Radio Vacanța, clădire care a intrat în patrimoniul Societății Române de Radiodifuziune.

Emisia a început la ora 9:00, iar ideea a aprținut unui grup de revoluționari și a unor contănțeni cu vederi progresiste.

 

 

  • 1 noiembrie 1991 – este difuzată prima ediție a emisiunii „Scutul Dobrogei”, cu specific militar, aceasta fiind realizată săptămânal până în 10 decembrie 1995

 

 

  • 20 septembrie 1994 – Prin art. 34 din Legea 41/1994 s-a stabilit că Societatea Română de Radiodifuziune are în structură, studiouri teritoriale cărora li se acordă împuterniciri de reprezentare în domeniul public, economic, comercial, financiar și juridic, iar pentru coordonarea activității studiourilor, prin același act normativ, s-a constituit Departamentul Studiourilor Teritoriale și Locale.

Timpul de emisie al Radio Constanța acoperă opt ore, zilnic.

 

  • septembrie 1995 – durata emisiei zilnice a Radio Contanța se extinde la zece ore

 

 

  • 1996 – deoarece turiștii străini pe litoralul românesc erau tot mai rari și nu se mai justifica existența emisiunilor în limbi străine, Radio Vacanța a emis numai în limba română

 

  • 1996 – 2002 – la realizarea programelor Radio Constanța au contribuit, alături de angajații Radio Constanța, și jurnaliști de la studiourile teritoriale, programele fiind difuzate pe frecvențe separate în perioada sezonului estival și anume, Radio Constanța în unde medii, Radio Vacanța în FM

 

  • 1996 – în acest an, Radio Constanța difuza, zilnic, de luni până vineri, programul „Radio Constanța – Actualități economice și financiar – bancare”, de la ora 9:30, iar de la ora 11:40, realizatoarea Angela Culețu invita radioascultătorii la rubrica „Piese din tezaur”, difuzată în zilele de luni, marți, joi și duminică. Vinerea, de la ora 11:45 era difuzată emisiunea „Meridiane folclorice”, iar zilnic, în timpul săptămânii, la prânz, de la ora 13:20, era difuzat programul „Radio Constanța – Actualități Post Meridian” – realizată de Isabela Rădulescu.
Clădirea Radio România Constanța – Radio Vacanța
  • 1999 – 2005 – Au fost înființate subredacții, în toate stațiunile litoralului

 

  • 24 martie 2000 – Radio Constanța inaugurează Sistemul Digital de emisie automată, implementat de Studiourile Publice de Radio din Olanda (ROOS). La eveniment au participat președintele-director general al SRR, Andrei Dimitriu și directorul general adjunct al instituției, Gheorghe Verman, precum și Rob Heukels, coordonatorul proectului româno-olandez

 

  • 2000 – La nivelul acestui an, Radio Constanța înregistra mai multe programe de succes: „Radio Constanța Matinal” – realizator Daniel Sârbu, Buletine informative – Dana Sterghiuli, „Panoramic social” – Rodica Simionescu, „Viața Satului” – Manuela Prajea, „La miezul zilei” – Costi Dumăscu, „Agenda portuară” – Cristina Iliuță, „Barometru cotidian” – Mihaela Andrei, „Universul artelor dobrogene” – Liliana Moldoveanu, sau programele interactive ce au apărut încă de la lansare, din anul 1990: „Șapte zile în săptămână, cântec, joc și voie bună” – Angela Culețu, „Poem muzical la malul mării” – Horia Pătrăhău, „Puls 120” – Cătălin Donose, sau „Jazz context” – Hary Tavitian.

Radio Vacanța avea rubrici celebre precum „Magazinul cu muzică”, „Top 10 RV”, „Radiodiscoteca vacanței”, sau „Latino party”

 

  • 2001 – 2004 – programele Radio Vacanța au putut fi recepționate și în Delta Dunării, în FM (103,4 Mhz – Tulcea)

  • 2001 – A fost înființat, în Tabăra de copii Năvodari și gestionat de către Radio Constanța, postul de radiodificare Radio Vacanța Copiilor Năvodari, ale cărui programe au fost realizate de către copiii aflați în vacanță, sub coordonarea jurnaliștilor și tehnicienilor postului, precum și a cadrelor didactice

 

  • octombrie 2001 – Radio Constanța ințiază o nouă emisiune de divertisment și informație, intitulată „Radio Constanța.ro”, în fiecare duminică la ora 14:00

 

  • 2004 – Prin programele sale permanente, dar și prin postul Radio Vacanța, Radio Constanța s-a impus în media dobrogeană prin credibilitate și o ofertă diversificată de emisiuni care acoperă toate componentele actualității din zonă.

Prioritățile editoriale ale Postului Radio Constanța au fost date de evenimentele semnificative în plan zonal, cu rezonanță națională. Existența în zona acoperită cu programe a unor unități cu statut unic în România (Biosfera Delta Dunării, Centrala Nucleară Cernavodă, Portul, Zona Liberă, turismul maritim) a individualizat în mare măsură subiectele prioritare abordate.

Atenția s-a îndreptat și spre evenimente desfășurate în zonă: Parteneriate NATO, Summit-ul de la Mamaia, congrese, conferințe, festivaluri, desfășurate mai frecvent în lunile de vară în județele Constanța și Tulcea. Știri despre astfel de evenimente deschid rubricile de informații, pentru ca apoi să fie reluate prin reportaje, inteviuri sau dezbateri.

Principalele radioprograme – Matinal, La miezul zilei, Barometrul cotidian – au devenit mai dinamice, mai consistente prin extinderea investigației publicistice în zonele economicului, socialului, culturii, mediului de afaceri din județele Constanța și Tulcea.

În grilele stabilite, alături de rubrici de succes, s-au introdus noi emisiuni care au dezvoltat componente sociale, cultural – educative și de divertisment: Rampa de lansare, Recreația mică, Acasă la tine, Interferențe culturale, Scena radio, Vizita la domiciliu, Planeta Verde, Clubul prietenilor, Pentru dumneavoastră pensionarii.

Dintre proiectele editoriale realizate în ultimile luni ale anului 2004 menționăm:

– Gaudeamus, concurs sub genericul cuvinte potrivite, cu participarea elevilor de la Colegiul Pedagogic și Liceele George Călinescu și Mircea cel Bătrân

– La aniversare, Radio România – întâlniri cu ascultătorii, prilej de testare a proiectelor editoriale și de dezbatere a celor mai interesante programe ale postului.

– Acțiunea Copii pentru copii, inițiată de SRR în sprijinul copiilor din Irak și Afganistan, a inclus o expoziție de desene și colectarea unui număr mare de jucării expediate apoi în zonele menționate, afectate de conflicte militare.

Emisiunile pentru minorități au fost reamplasate în grilă, cu spații mai ample, la solicitarea ascultătorilor. A continuat campania, prin emisiuni, consacrată prevenirii consumului de droguri și infestării cu virusul HIV.

Emisiunile muzicale au beneficiat din partea realizatorilor de o selecție a genurilor, cu respectarea proporțiilor, și de modalități de prezentare atractive, apropiate de ascultători.

Trecerea la o nouă structură organizatorică a impus stabilirea unor noi criterii de performanță la care să se raporteze toate inițiativele, proiectele și producțiile publicistice. Această strategie a condus la consolidarea audienței și la creșterea notorietății postului care se adresează cu emisiuni generaliste, inspirate din actualitatea județelor Constanța și Tulcea, ascultătorilor de toate vârstele.

Competiția internă a condus la un mare număr de proiecte noi, care, prin licitație, se introduc în grila de programe, pe măsură ce argumentele în favoarea lor sunt viabile.

Frecvența FM 103,4 Mhz – Tulcea a fost cedată, în 2004, postului Radio România Cultural, iar după acest an, emisia Radio Vacanța se reliza în unde medii, pe frecvența 1530 Khz – Nufărul Tulcea.

Ponderea emisiunilor pentru minorități, în totalul programelor, a fost de 3,65%, astfel:

– Emisiunea etniei elene, Luni, între orele 11,00 – 11,45, realizator Anastasie Pambucoglu

– Emisiunea turcilor, Marți, 11,00 – 11,45, Subihan Iomer

– Emisiunea rușilor lipoveni, Miercuri, 11,00 – 11,45, Nina Halca și Dana Lebed

– Emisiunea tătarilor, Miercuri, 14,00 – 14,45, Ghiulsen Ismail

– Emisiunea Asociației Culturale Aromâne, Joi, 11,00 – 11,45, Mariana Budesch

– Emisiunea armenilor, Vineri, 11,00 – 11,45, Harry Tavitian.

 

  • iulie 2004 – În mai multe orașe din județul Constanța a avut loc campania „Pașaport antitrafic”, organizată de Institutul pentru Cercetarea și Prevenirea Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, Organizația „Parteneri pentru Schimbare”, UNICEF România și Studioul Teritorial de Radio Constanța. Acțiunea a inclus testări antidrog demonstrative, o expoziție de caricaturi, un spectacol cu tematică antitrafic, distribuiri de materiale preventive, seminarii și mese rotunde pe tema traficului de ființe umane

 

  • 18 august 2004 – De la această dată, Radio Constanța și Radio Vacanța difuzează jurnale de știri în germană, pentru vorbitorii acestei limbi, aflați pe litoral, în urma unui acord încheiat de Societatea Română de Radiodifuziune și unitatea radio a Deutsche Welle, sub egida Network Europe. Parteneriatul cu Radio Deutsche Welle a dus la creșterea notorietății postului Radio Vacanța și urma să fie reluat și extins începând de la 1 mai 2005. Însă rezultatul nu a fost cel scontat, deoarece numărul vorbitorilor de germană prezenți pe litoral era foarte scăzut

 

  • 2005 – În anul 2005 s-a reușit, în perioada 1 mai – 15 septembrie, realizarea și difuzarea a 40 de ore de program zilnic pe posturile Radio Constanța, în AM, și Radio Vacanța, în FM.

Deschis colaborării cu instituții de prestigiu, Radio Constanța a devenit partener media principal la toate manifestările culturale de anvergură de pe litoral, terasa sediului Radio Constanța fiind în sezonul estival scena unor spectacole cu program permanent.

Dintre proiectele care dau relief anului 2005 amintim: Ziua Europei – un complex de manifestări culturale și sportive, Festivalul Mamaia Copiilor, Bine ați venit în casa noastră – manifestare menită să promoveze creația populară autentică din Dobrogea, Românii de pretutindeni și festivaluri naționale de film, muzică ușoară și folclor.

Radio Constanța realizează programe distincte pentru localitățile din Delta Dunării și pentru promovarea turismului pe Litoral.

Radio Constanța difuzează 3,65 % din totalul programelor în alte limbi: câte 60 de minute în greacă, turcă, ruso-lipoveană, tătară, armeană și în dialect aromân.

 

  • 15 iunie 2005 – S-a finalizat punerea în funcțiune a serviciilor de telecomunicații, în cadrul Proiectului „Rețea comunicații pentru interconectarea Casei Radio București cu studiourile regionale și locale și cu puncte de transmisie din București și din țară”, astfel că de la această dată s-a asigurat serviciul de telecomunicații permanente la Studioul Regional Constanța

 

  • 2006 – În acest an, Radio Constanța a realizat și difuzat 11.000 de ore de programe pe postul regional și pe cel estival Radio Vacanța.

Prin introducerea a patru jurnale regionale, ponderea informației a crescut la 10 % din programul zilnic difuzat. Anul 2006 a însemnat și extinderea emisiunilor-dezbatere dedicate integrării în UE, precum și a celor cu tematică economico-socială.

Cel mai important și specific mod de promovare a imaginii postului îl reprezintă Radio Vacanța, singurul post de radio din România care are o politică coerentă și consecventă de promovare a turismului de pe litoral și din Delta Dunării.

În cele 3.360 de ore de program s-au înscris spectacolele multiculturale, cu participarea ansamblurilor și artiștilor din țară și străinătate, programul Radio Vacanța Copiilor, transmis prin stația de radioficare a plajei Taberei Năvodari, ca și concursuri cu caracter preventiv-educativ, pe teme anti-drog, traficul de persoane, organizate în

stațiunile de pe litoral și în Tabara Năvodari.

Radio Constanța a fost partener media la toate manifestările culturale de anvergură de pe litoral, terasa sediului Radio Constanța fiind în sezonul estival scena unor spectacole cu program permanent.

În cadrul investițiilor și realizărilor în domeniul tehnic, trebuie menționată începerea demersurilor necesare funcționării unei subredacții la Tulcea; de asemenea a continuat activitatea de modernizare a studioului și s-au executat lucrări de reconfigurare a rețelei IT.

  • 2007 – Audiența Radio Constanța a cunoscut, în acest an, o creștere constantă, în special în zona urbanului mare (orașe cu mai mult de 200.000 de locuitori, exceptând Bucureștiul), de la 5,6% la 7,4% și, chiar la 13%, în contextul schimbării formale și structurale a conținutului emisiunilor, al modului de culegere, tratare și prezentare a informației, al reorganizării activității personalului redacțional și tehnic.

Radio Constanța și-a definit publicul-țintă și a realizat, cu ajutorul consultanților de la Bradley College, Illinois SUA, profilul ascultătorului actual, dar a stabilit și profilul ascultătorului pe care dorește să-l atragă și să-l fidelizeze.

Oferta de programe pentru atragerea publicului țintă (activ, ocupat, cu vârste între 35 si 55 de ani), dar și pentru menținerea pe frecvențe a publicului consacrat s-a diversificat, odată cu separarea emisiei pe frecvențele de unde ultrascurte, respectiv medii, în funcție de interesul ascultătorilor din diversele zone (urban foarte mare și mare, urban mediu și mic, rural).

Radio Constanța continuă să fie principalul actor media din zona rurală, fapt confirmat și de creșterea audienței cu 0,3 % la nivel național și cu mai mult de 5 procente la nivelul regiunii. În zona urbanului mic, Radio Constanța marchează o creștere constantă a cifrelor de audiență.

Din punct de vedere tehnic s-a reușit realizarea unui program de emisie cu personal minim, pe frecvențe separate, fără costuri suplimentare și a început implementarea softului de emisie Studio 2000 Professional Q Sound, achiziționat din fonduri proprii.

Pe lângă programele în limba română, Radio Constanța difuzează emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană și dialect aromân. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program și sunt realizate de colaboratori valoroși, instruiți în activitatea redacțională de către personalul de specialitate din Radio Constanța.

La prima ediție a concursului radiofonic dedicat Zilei Minorităților, la care Radio Constanța a participat cu 4 producții editoriale, cea a etnicilor tătari, realizată de Ghiulșen Ismail, s-a clasat pe locul al doilea. De asemenea, emisiunea în dialect aromân, realizată de Mariana Budeș, a fost solicitată spre redifuzare, alături de cea a colegilor de la Radio România Internațional, de un site web.

Radio Vacanța a reintrodus buletinele de știri în germană, engleză, franceză, rusă și a fost introdusă și limba italiană.

În 2007, Radio Constanța și Radiovacanța au fost organizatori, coorganizatori sau parteneri media la aproximativ 60 de evenimente.

 

  • 15 iulie 2007 – a fost inaugurată emisia on-line, odată cu lansarea noii pagini de Internet pentru programul estival Radiovacanța

 

 

  • 17 septembrie 2007 – a fost inaugurată noua pagină web Radio Constanța

 

  • 2008 – În Anul European al Dialogului Intercultural și totodată aniversar pentru 80 de ani de radiofonie românească, Studioul Regional Radio Constanța a organizat Gale ale Premiilor pentru Dialog Multietnic și Excelență în județele Constanța și Tulcea.

Pe tot parcursul anului, Radio Constanța și Radio Vacanța au fost organizatori, co-organizatori sau parteneri media la aproximativ 70 de evenimente.

A debutat Gala Premiilor Radio Constanța, Studioul Teritorial al Radiodifuziunii propunându-și să marcheze în fiecare an tema aleasă de Consiliul Europei, deci un specific european.

Prima ediție a fost dedicată minorităților naționale, cea de-a doua – în 2009 – a fost închinată creativității și inovației, iar cea de-a treia ediție – din 2010 – a fost dedicată organizațiilor non-guvernamentale care se implică activ în sprijinul comunității.

Radio Constanța a primit Premiul Special al Organizației Culturale Yafem din Yalova, Turcia, pentru promovarea spiritului multietnic în Dobrogea și pentru difuzarea de emisiuni în limbile turcă și tătară, în vederea menținerii tradițiilor celor două minorități etnice în regiune.

 

  • 2009 – Oferta de programe a Radio Consttanța pentru atragerea publicului țintă (activ, ocupat, cu nivel de educație mediu și peste mediu, cu vârste între 35 si 55 de ani), dar și pentru menținerea pe frecvențe a publicului consacrat, a continuat să se diversifice și a crescut gradul de adaptabilitate a materialelor informative și a modului de tratare jurnalistică a evenimentelor la nevoile punctuale ale publicului, odată cu separarea emisiei pe frecvențele de unde ultrascurte, respectiv medii.

A fost perfecționată emisia online și a fost îmbunătățită calitatea recepției pe Internet prin utilizarea unor servere mai performante și lărgirea benzii de streaming, precum și alocarea de benzi separate emisiei în AM și celei în FM.

Din punct de vedere tehnic s-a reușit realizarea unui program de emisie cu personal minim, pe frecvențe separate, fără costuri suplimentare și, mai ales, în perioada sezonului estival, s-a reușit completarea instalației de sonorizare exterioară pe plaja stațiunii Mangalia.

Pe lângă programele în limba română, Radio Constanța difuzeză emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană și dialect aromân.

Astfel, se transmit în limba greacă – 60 de minute, în limba turcă – 60 de minute, în limba ruso-lipoveană – 60 de minute, în limba tătară – 60 de minute, în limba armeană – 60 de minute, în dialectul aromân – 60 de minute. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program și sunt realizate de colaboratori, instruiți în activitatea redacțională de către personalul de specialitate din Radio Constanța.

În anul 2009, Anul European al Creativității, Studioul Regional Radio Constanța a organizat Gala Premiilor pentru Creativitate și Inovație, unde au fost premiate personalități de prim rang ale științei și culturii dobrogene, recunoscute pe plan național și internațional. Pe tot parcursul anului, Radio Constanța și Radiovacanța au fost organizatori, co-organizatori sau parteneri media la aproximativ 80 de evenimente.

 

  • septembrie 2009 – Radio România a fost premiat la cea de-a XI-a ediție a Festivalului „Plaiul meu natal”, de la Ujgorod, Ucraina, destinat emisiunilor de radio și televiziune pentru minorități naționale. Emisiunea „Romii din Tulcea – între tradiție și modernism”, realizată de Cecilia Pătrăhău de la Radio Constanța, a adus Radioului public un loc pe podium – locul al II-lea. Radio România a mai obținut două mențiuni – pentru cel mai bun prezentator – emisiunea „Ultimii evrei din Cluj” realizată de Ovidiu Moldovan de la Radio Cluj, și pentru originalitatea temei – emisiunea „Tabăra de vară”, realizată de Odogasi Levente de la Radio Târgu Mureș. Reprezentantul țării noastre în juriu a fost Mircea Pospai, redactor-șef la Radio „Oltenia” Craiova

 

  • 22 august 2010 – Radio România a deschis la Tulcea „Subredacția Delta”. Interviuri, reportaje și documentare despre oamenii din Delta Dunării și specificul multicultural al zonei vor fi transmise pe frecvențele de unde medii ale Studioului Constanța, cu acoperire în întreaga zonă a Dobrogei

 

  • octombrie 2010 – Campania „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța”, organizată de Radio România a fost nominalizată la Romanian PR Award 2010. Scopul proiectului desfășurat în perioada 15 iunie – 15 august 2010, la Mamaia, a fost reducerea numărului de copii care se pierd anual pe plajă. De asemenea, pe plaja din fața postului de radio au fost organizate jocuri și concursuri interactive pentru întreaga familie

 

  • 2011 – Radio România Constanța își menține poziția stabilă pe piața media, cu tendință de creștere în zona Dobrogea.

În noua grilă de program AM a fost mărit spațiul destinat interacțiunii cu ascultătorii prin programul matinal și au fost lansate săptămânal teme de dialog social cetățenesc, la care ascultătorii au putut participa în direct prin intermediul telefoanelor, sms-urilor sau prin mesagerie electronică.

De asemenea, a fost mărită frecvența de difuzare a informațiilor utilitare și a fost optimizat raportul mediu dintre muzică și cuvinte, pe întreaga durată a celor 16 ore zilnice de program.

Grila de program FM a urmărit o adaptare de conținut, prin reorganizarea emisiunilor zilnice de dezbatere pe teme economice și sociale, prin adoptarea unor teme mai accesibile publicului ascultător și optimizarea formei de adresare.

Au fost operate modificări în programele de știri, în conformitate cu rezultatele cercetărilor calitative (voci, stil de prezentare, analiza pachetelor de jurnale matinale, de prânz, de seară), concretizate prin creșterea dinamicii prezentării informației în Jurnalul regional de după-amiază.

Radio România Constanța a accentuat și diversificat caracterul de divertisment al programului estival de tradiție Radio Vacanța, difuzat în FM, pe 100,1 MHz, în perioada iunie – septembrie, program care constituie un pilon de notorietate pentru toată corporația.

De asemenea, Gala Premiilor Radio Constanța a premiat contribuțiile tulcene la dezvoltarea societății.

Radio Constanța, prin Redacția cultură-educație-minorități, a încheiat un parteneriat cu catedra de jurnalism a Facultății de Comunicare și Relații Publice din Universitatea de Stat din Chișinău. S-au rezervat, de asemenea, spații radiofonice speciale informațiilor și muzicii din Republica Moldova.

Radio România Constanța difuzează emisiuni săptămânale în limba română pentru rromi, evrei, polonezi și armeni, ucraineană, slovacă, poloneză și rromanes.

 

 

  • 2012 – Activitatea editorială a studioului s-a structurat pe linii de emisiuni și echipe de realizatori, ținând cont de rezultatele sondajelor de audiență și analiza pieței media din Dobrogea.

Întocmirea agendei editoriale a pus pe primul plan cetățeanul, activitatea editorială concentrându-se pe realizarea și difuzarea de știri, reportaje și emisiuni cu conținut informativ-educativ de calitate.

Formatele muzicale au fost concepute în baza consultării datelor furnizate de organismele de profil (pentru Radio Constanța FM a fost ales un format Hot AC, iar pentru AM un format AC, cu mențiunea că play-listul este alcătuit în proporție de 85% din muzică românească).

Un proiect consacrat al studioului este programul estival Radio Vacanța, difuzat pe frecvența de 100,1 MHz, în fiecare an, în perioada iunie-septembrie, în limba română și alte cinci limbi de circulație internațională. Programul are un format editorial specific, axat pe divertisment și un format muzical Contemporary Hit Radio.

În 2012 a fost aniversată  ediția a 45-a a programului.

În cadrul acțiunilor de promovare a postului, Radio Romania Constanța a organizat sau s-a implicat în organizarea unor evenimente direcționate spre publicul din zonă și turiștii de pe litoral. Dintre acestea, subliniem, pe lângă Gala Premiilor Radio Constanța, ediția a V-a, spectacolul aniversar Radio Vacanța 45 de ani, Proiectul Advela – Biblioteca virtuală aromână – , care și-a propus să identifice, să editeze și să ofere operele științifice și artistice ale patrimoniului culturii aromâne și ale celor înrudite ei (coorganizator) și continuarea proiectului „Radio Constanța acasă la tine”, prin care locuitorii din peste 40 de localități dobrogene au intrat în contact direct cu membri ai autorităților locale din mediul economic, social, cultural și al societății civile.

Tot în 2012, Radio România Constanța a instalat și pus în funcțiune un număr de 13 stații de lucru și s-a modernizat instalația de sonorizare exterioară a studioului, destinată publicului estival de pe plaja Mamaia.

 

  • 4 mai 2012 – Gala Premiilor Radio Constanța, ediția a V-a, a avut loc la Medgidia. Studioul Teritorial a premiat contribuțiile locuitorilor din Medgidia la dezvoltarea societății, tematica acestei ediții fiind dedicată “Anului European al îmbătrânirii active și al solidarității între generații”.

Medaliile purtând siglele postului și ale co-organizatorilor au fost acordate unor persoane și instituții din Medgidia care s-au remarcat în domenii precum: medicină, societate civilă, antreprenoriat, voluntariat, cultură, ca o recunoaștere a rezultatelor de excepție din domeniul lor.

Nominalizările în cadrul galei au fost făcute de un juriu compus din redactori ai postului public, co-organizatori și parteneri ai evenimentului. Astfel, au fost alcătuite zece categorii: medici, bănci, avocați, oameni de afaceri bărbați, oameni de afaceri femei, social (ONG-uri), cadre didactice, prestatori de servicii, sportivi și artiști. Facultatea de Arte a Universității “Ovidius” din Constanța a prezentat un spectacol de excepție.

Liliana Moldoveanu – jurnalist

 

 

  • 5 decembrie 2012 – Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Constanța, Departamentul Centrului de Voluntariat din cadrul ONG – CENTRAS Constanța, Centrul Europe Direct Constanța, Consiliul Județean Constanța și Bibiloteca Județeană Constanța cu sprijinul organizațiilor neguvernamentale din județul Constanța au organizat a șaptea ediție a Galei Voluntarului 2012, chiar de Ziua internaționala a Voluntarului. Evenimentul a urmărit recunoașterea publică a meritelor celor mai activi voluntari din Constanța implicați în activități neremunerate ce vin în folosul comunității constănțene.

La secțiunea Jurnalistul  Anului 2012, premiul a fost câștigat de Adelina Tocitu de la Radio Constanța, care a fost nominalizată de World Vision Romania.

 

Adelina Tocitu – jurnalist

 

 

  • 2013 – În zona Litoralului, Radio România a instalat patru emițători proprii în amplasamentele Constanța (102,7 MHz și 100,1 MHz) și Mangalia (102,7 MHz și 100,1 MHz). Pe baza măsurătorilor efectuate, s-a constatat că zona de nord a Constanței și stațiunea de interes național Mamaia, care erau foarte slab sau deloc acoperite cu program, sunt acum acoperite de emițătorii din amplasamentul Constanța. De asemenea, zona orașului Mangalia și a stațiunilor 2 Mai și Vama Veche sunt, de acum, acoperite de emițătoarele din amplasamentul Mangalia.

Oferta de produse editoriale cu caracter specific în Dobrogea difuzate de Radio România Constanța în limba română – programe de informație, culturale, muzicale și divertisment – este completată de emisiunile preponderent culturale și muzicale în limbile greacă, turcă, tătară, rusă-lipovenească, armeană și în dialect aromân.

O noutate a acestui an este difuzarea programului estival Radio Vacanța, ajuns la a 46-a ediție, și pe frecvența de 90,8 MHz, pe lângă cea consacrată, de 100,1 MHz. Programul, difuzat în limba română și în cinci limbi de circulație internațională, are un format editorial axat pe divertisment și reprezintă un reper major al tradiției radioului public românesc.

Cea mai importantă componentă a activității de marketing a Radiodifuziunii, în 2013, a fost campania aniversară ”Radio România 85”, care s-a desfășurat la nivel național în perioada 1 noiembrie–31 decembrie 2013. Campania a debutat concomitent în București și în alte 11 orașe: Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați, Brașov, Ploiești, Brăila, Oradea și Bacău.

Pentru atingerea impactului dorit s-a acționat prin organizarea unei serii de evenimente adresate publicului larg, prin mesaje creative promovate în medii de expunere alternative radioului, precum și prin campanii de promovare online, Radio România Constanța implicându-se activ în acest proiect.

 

  • 21 ianuarie 2013 – La 23 de ani de la înființare, pe lângă programele în limba română, Radio Constanța difuzeză emisiuni în limbile greacă, turcă, rusă, tătară, armeană și dialect aromân. Aceste emisiuni însumează 2,8% din totalul orelor de program și sunt realizate de colaboratori valoroși, instruiți în activitatea redacțională de către personalul de specialitate din Radio Constanța.

 

  • februarie 2013 – a fost lansată noua variantă a site-ului, www.radioconstanta.ro, cu un conținut complex, care prevede actualizarea periodică a arhivei de emisiuni, a fluxului de știri și un stream video din cabina de emisie

 

  • 2 – 4 mai 2013 – Sub sloganul „Kids for Kids”, Total Dance Center, Constanța Rally Club și Radio Constanța au derulat campania umanitară de integrare în comunitate a copiilor din centrele de plasament, în mai multe locuri din Constanța: Centrul comercial “Maritimo”, Centrele de plasament pentru copii și Centrul de dans și întreținere fizică “Total Dance Center”

 

  • 9 iunie 2013 – a fost lansat și noul site Radio Vacanța, www.radiovacanta.ro, realizat după modelul celui de la Radio România Constanța

 

  • 1 iulie 2013 – Istoria litoralului românesc a fost prezentată într-un stil neconvențional în cadrul proiectului „Fotografii printre discografii”, lansat la sediul Radio Vacanța

 

 

  • 1 noiembrie 2013 – Odată cu noua grilă de emisiuni, Radio România Constanța emite același program pe toate frecvențele, cu moderație unică de luni până vineri pe principalele linii ale programului. Cu ocazia lansării noii grile s-a făcut și o selecție riguroasă a vocilor de la microfon și au fost introduse rubrici fixe pentru a crea reflexe de ascultare. Concomitent a fost adaptat formatul muzical, prin trecerea de la Hot AC la Adult Contemporary Hits Radio.

 

  • 2014 – Radio România Constanța și-a păstrat poziția de principal post de informare din regiunea dobrogeană, reflectând cu promptitudine și obiectivitate actualitatea regională și evenimentele din viața locuitorilor din zonă. Programul Radio România Constanța și-a extins aria de acoperire odată cu intrarea în funcțiune, în luna martie 2014, a noului emițător de la Sulina, pe 106,2 MHz.

Prin grila de programe 2014-2015 a fost implementat un nou mesaj editorial, mai accentuat regional, mai apropiat de nivelul de așteptări al publicului din regiune: grila are o structură liniară (aceleași emisiuni luni – duminică,  la aceleași ore, modificările survenind în interiorul tronsoanelor, prin rubricație), pe principiul același realizator-același program, în intervalele luni – vineri și sâmbătă-duminică. De asemenea, programul are un conținut informativ important, de luni până vineri difuzându-se zilnic 17 grupaje informative (4 jurnale și 13 buletine de știri), iar în weekend 7 pe zi (2 jurnale și 5 buletine de știri), iar formatul muzical este Contemporary hit radio (CHR/pop), iar sound-ul postului conține un nucleu de piese muzicale actuale, curente și recurente, și o parte formată din hituri ale anilor 1990 și 2000.

Radio România Constanța și Radio Vacanța au fost prezente în social media în ultimii 3 ani prin paginile oficiale de Facebook: www.facebook.com/RadioConstanta, precum

și www.facebook.com/RadioVacanta. Acestea sunt în evidentă creștere a numărului de aprecieri, totalizând peste 7.500. Se poate menționa că și pagina www.facebook.com/BrataraDeVacanta a depășit, în sezonul estival, 1.000 de aprecieri.

Radio România Constanța a oferit ascultătorilor săi și emisiuni preponderent culturale și muzicale în limbile greacă, turcă, tătară, ruso-lipovenească, armeană și în dialect aromân, cuprinse în pachetul „Multiculturalitate dobrogeană”.

În anul 2014, Radio România Constanța înregistra un timp mediu de ascultare de 212,7 minute, conform Studiul Național de Audiență Radio 2014, situându-se pe locul trei în acest clasament care prezintă capacitatea de fidelizare a publicului.

 

 

  • 21 ianuarie 2014 – Radio Constanța împlinește 24 de ani de la prima emisie, prilej cu care este organizată Ziua Porților Deschise

 

  • ianuarie-octombrie 2014 – Radio Adolescența – ateliere de comunicare radio și noțiuni de relații publice, cu elevi din șapte licee constănțene, s-au derulat la sediul Radio Constanța

 

  • 12 – 13 aprilie 2014 – Maratonul Nisipului 2014, competiție sportivă de anduranță, singura cursă de alergare pe nisip din România, s-a desfășurat pe plaja din Mamaia, în fața postului Radio Constanța

 

  • 3 mai 2014 – Doltcini Romania și Riders Club împreună cu Radio Constanța au realizat primul concurs de ciclism extrem organizat pe o plajă din România

  • 1 iunie 2014 – Cu ocazia celei de a 47-a ediții a programului estival Radio Vacanța, s-a dat startul cursei populare de 4,7 km pentru adolescenți și adulți Crosul Vacanței 2014. Startul a fost dat de Ilie Floroiu, deținătorul recordului național la 5 și 10 km. Și tot la 1 iunie a fost organizat concursul de tir cu arcul „Țintește primul loc”, ediția a II-a. Evenimentul s-a desfășurat în fața Radio Constanța/Radio Vacanța și a fost organizat împreună cu Federația Română de specialitate și cluburi de profil.

Tot în perioada sezonului estival, Radio Vacanța a dezvoltat un nou concept de distracție, adresat atât turiștilor, cât și localnicilor, denumit „Pool party cu Radio Vacanța”. Aceste evenimente au avut loc la piscinele hotelurilor din mai multe stațiuni: Mamaia, Eforie, Mangalia, Neptun-Olimp, Jupiter și au constat în concerte și concursuri creative cu premii.

 

  • 14 iulie 2014 – Rețeaua studiourilor regionale Radio România a început proiectul „EU aleg România” dedicată descoperirii României prin destinațiile sale: cetăți medievale, saline unice în lume, cascade spectaculoase, munți plini de mistere. Proiectul s-a desfășurat prin programele studiourilor regionale – București FM, Radio Cluj, Radio Constanța, Radio Oltenia-Craiova, Radio Iași, Radio Reșița, Radio Timișoara, Radio Târgu Mureș, pe site-urile și paginile de facebook și twitter ale posturilor

 

  • iulie 2014 – spectacolul aniversar „Radio Vacanța 47” s-a derulat cu participarea mai multor artiști români

 

 

  • august 2014 – este lansat noul site www.radioconstanta.ro, care a ajuns, la sfârșitul anului, la peste 1.200 de vizitatori unici/zi în medie (de la 300 de vizitatori unici/zi)

 

  • august 2014 – la sfârșitul lunii, Radio Vacanța a organizat a doua ediție a concursului de castele de nisip „Black Sea Sand Castles”. Competiția s-a derulat pe trei categorii de vârstă, pentru copii și adolescenți, fiind premiat cel mai frumos castel, pentru fiecare secțiune

  • 14 – 18 august 2014 – Cea de a șasea ediție a Târgului Gaudeamus în format estival, găzduită de litoralul Mării Negre, în premieră în Constanța, a însemnat circa 9.000 de vizitatori, 22 de expozanți, 10 evenimente editoriale, peste 1.300 de volume fiind fost donate de către vizitatori în cadrul proiectului „Cărțile se întorc acasă”, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donații din partea expozanților și a vizitatorilor a unui fond de carte care are ca beneficiari biblioteci ale unor comunități subfinanțate din acest punct de vedere. Volumele donate în acest an la Gaudeamus Constanța de către expozanți – editurile Casa Radio și Nemira, și vizitatori, au avut ca destinație biblioteca Liceului Tehnic I. C. Brătianu din comuna Nicolae Bălcescu, județul Constanța

 

  • 23 august 2014 – Radio Constanța/Radio Vacanța și AIESEC Romania au organizat evenimentul “Global Village”. Manifestarea s-a înscris în proiectul internațional de promovare a voluntariatului Discover Romania Beyond Dracula, la care au participat 60 de tineri din 28 de țări ale lumii

 

  • 1 noiembrie 2014 – cu ocazia manifestărilor prilejuite de Ziua Radio România, constănțenii, în postura de DJ radio, au primit diplome aniversare și materiale promoționale inscripționate cu “Radio România” și “Radio Constanța”

Tot la 1 noiembrie, de Ziua Radio România, a avut loc spectacolul aniversar „Flautul Fermecat” de W.A.Mozart, realizat împreună cu Teatrul Național de Operă și Balet Constanța

 

  • 1 decembrie 2014 – De Ziua Națională a României, Radio România Constanța a propus ascultătorilor o călătorie imaginară prin toate regiunile istorice ale țării, proiect desfășurat în incinta City Park Mall, unde a avut loc vernisajul expoziției de fotografii din cadrul campaniei Radio România Regional „EU aleg Romania – 100 de locuri pe care trebuie să le vezi”

 

  • decembrie 2014 – în perioada sărbătorilor de iarnă, Radio Constanța a organizat o campanie umanitară denumită „Pe urmele lui Moș Crăciun”. Cinci familii cu probleme sociale au primit din sponsorizări alimente, haine, jucării, electrocasnice etc.

 

  • 6 decembrie 2014 – Jucătoarea de tenis Simona Halep, locul al III-lea în ierarhia WTA a primit o plachetă de merit din partea Radio Constanța în semn de recunoștință față de performanțele extraordinare din 2014 pe plan mondial.

Este finalul anului în care Simona a obținut mari performanțe în carieră și a primit titlul de cetățean de onoare al orașului Constanța iar placheta i-a fost acordată în cadrul evenimentului Kid’s Day de la Tenis Club Idu Mamaia.

Simona a semnat și tricolorul studioului Radio Constanța. În cadrul ediției a III-a a evenimentului Kid’s Day, Simona Halep și Horia Tecău au făcut schimb de mingi cu sute de copii din județ și i-au inițiat în tainele sportului alb

 

 

  • 2015 – În acest an activitatea Radio Constanța s-a concentrat pe consolidarea și continua modernizare a produc­ției editoriale, pe extinderea modalităț­ilor de difuzare a conținutului editorial către ascultători.

Dezvoltarea și promovarea site-urilor www.radioconstanta.ro, www.radiovacanta.ro și a conturilor social media (Facebook și Twitter) au reprezentat preocupări prioritare în acest an, prin gestionarea optimizată a componentei media online realizându-se obiectivele de performanță propuse, fiind realizate și primele transmisiuni video în direct

 

  • 25 martie 2015 – Expoziția de fotografii „100 de locuri pe care trebuie să le vizitezi”, din cadrul campaniei EU aleg România !, s-a redeschis la Palatul Voievodal Curtea Veche, cel mai vechi monument medieval din București. Cele 100 de destinații de poveste au fost alese de ascultătorii București FM, Radio Cluj, Radio Constanța, Radio Oltenia Craiova, Radio Iași, Radio Reșița, Radio Timișoara și Radio Târgu Mureș în cadrul campaniei ”EU aleg România !”, realizată de Rețeaua Studiourilor Regionale.

 

  • 10 iunie 2015 – Radio Constanța a inaugurat stația radio a Liceului Teoretic George Calinescu, în baza unui parteneriat între cele două instituții. La festivitate au participat managerul Studioului Teritorial Radio Constanța, Daniel Sârbu, directorul Liceului teoretic George Călinescu, Elena Crăcea, elevi și cadre didactice ale liceului, precum și redactori ai Radio Constanța: Adina Sârbu, Cecilia Pătrăhău și Valentin Lungeanu, fost elev al liceului Călinescu.

 

  • 15 iunie – 13 septembrie 2015 – Radio Constanța difuzează programul estival Radio Vacanța, realizat astfel încât să ofere și să susțină conceptul de promovare a litoralului ca destinație de vacanță, atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini. Programul estival Radio Vacanța, realizat în colaborare cu Radio 3Net “Florian Pittiș”, a fost difuzat pe frecvenț­ele de 100,1 MHz și 106,2 MHz. Cele două programe cumulează, în perioada iunie-septembrie, un număr de 48 ore de emisie zilnic. Edi­ția a 48-a a Radio Vacanț­a a fost gândită în acest an astfel încât să promoveze litoralul românesc ca destinaț­ie de vacanță pentru turiștii români și străini, prin emisiuni dinamice și atractive, realizate pe plajă, prin compeți­ii sportive și spectacole transmise în direct.

Informațiile din program acoperă toată aria de vacanță și oferta de timp liber – starea vremii și trafic, activitățile de agrement și evenimentele cultural-artistice, precum și recomandări pentru vizitarea zonelor istorice si cu tradiții din Dobrogea

 

  • 7 august 2015 – Fanfara Forțelor Navale Române a susținut un spectacol pe terasa Radio Constanța – Radio Vacanța. Ritmurile antrenante sunt însoțite de prestația unei echipe de majorete

 

 

  • 13 – 17 august 2015 – La Mamaia, pe faleza din fața studioului Radio Vacanța, a avut loc Târgul Gaudeamus Litoral care a însoțit turiștii în vacanța de la malul mării. Componentă a Caravanei Gaudeamus, evenimentul organizat de Centrul Cultural Media al Radio România și Radio Constanța, s-a bucurat de prezența a aproape 9.000 de vizitatori veniți din toate colțurile țării, care au răspuns invitației lansate de Radio România, la o cură estivală de lectură.

 

 

  • 14 septembrie 2015 – Rețeaua studiourilor regionale Radio România a lansat provocarea de a fi descoperiți 100 de români pentru istoria lumii, 100 de români care ne-au deschis calea, au creat, au construit și au dăruit o nouă scânteie spiritului românesc. Invenții revoluționare, descoperiri spectaculoase, lucrări de artă în spatele cărora sunt poveștile unor oameni de valoare care au dus România în lume. Toate acestea au putut fi aflate ascultând programele studiourilor regionale din București, Cluj, Constanța, Craiova, Iași, Reșița, Timișoara și Tg. Mureș sau de pe site-ul eualegromania.ro.

 

  • 21 ianuarie 2016 – Radio România Constanța și-a deschis porțile, cu ocazia împlinirii a 26 de ani de la înființare, oferind astfel ascultătorilor posibilitatea să afle de unde pleacă știrile și să-i cunoască pe cei care le aduc în casă informații, reportaje, muzică, sau sport

 

  • 18 aprilie 2016 – Radio România Regional a organizat campania „descoperă 100 de povești de aur ale sportului românesc” în cadrul proiectului Eu aleg România ! Fiecare sportiv are o poveste în spatele căreia se află ani de muncă, sacrificii și perseverență în dorința de a fi cel mai bun, iar poveștile lor de succes au fost aflate ascultând programele studiourilor regionale din București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Reșița, Timișoara și Târgu Mureș sau au fost citite pe site-ul eualegromania.ro, pe site-urile studiourilor regionale și pe paginile acestora de Facebook și Twitter

 

  • 10 iunie 2016 – Studioul Regional Radio Constanța și-a început emisia și pe frecvența 93 FM Tulcea, răspunzând astfel numeroaselor solicitări venite din partea miilor de ascultători din municipiul nord-dobrogean. Din această zi, toate subiectele de interes ale municipiului și județului Tulcea, reflectate în programul Radio Constanța, sunt recepționate și pe frecvența 93 FM, în program non – stop, alături de frecvența 106,2 FM Sulina și cea regională 1530 AM.

Totodată, programul estival Radio Vacanța al Studioului Regional Radio Constanța va putea fi ascultat zilnic, din 4 august, și pe această frecvență.

 

  • 4 iulie 2016 – Radio Vacanța a început emisia putând fi ascultat pe plajele litoralului și în Delta Dunării. Radio Vacanța poate fi ascultat online pe radiovacanta.ro și on air pe frecvențele Radio Constanța – 100,1 FM Constanța și Mangalia, 90,8 FM Eforie, 93 FM Tulcea și 106,2 FM Sulina.

În plus, copiii sunt în siguranță pentru că Radio Vacanța distribuie, pe întregul litoral și la Sulina, 20.000 de brățări de vacanță și hărți de informare turistică.

Așadar, de la acest moment, Radio Vacanța se mută pe internet, după aproape 50 de ani în care a fost on-air pe litoral, timp trei luni pe an. În noua variantă, Radio Vacanța nu se va mai recepționa pe aparatele radio, ca în ceilalți ani, dar va fi disponibil pe radiovacanța.ro.

Pe frecvența Radio Vacanța va fi transmis – ca în restul anului – postul regional Radio Constanța, însă două tronsoane de câte două ore din programul Radio Constanța vor fi dedicate Radio Vacanța. Chiar dacă nu mai are program propriu pe frecvență separată, Radio Vacanța va avea două tronsoane în grila Radio Constanța: între orele 10:00 și 12:00 și între 16:00 și 18:00, cu știri de pe litoral, transmisiuni de pe plajă și concursuri.

Radio Vacanța, ca proiect online, este structurat pe trei streamuri – Hits, Dance și Lounge – , astfel că cei care doresc să preia muzica să poată alege ceea ce li se potrivește.

Motivația principală a fost că oamenii de pe plajă ascultă muzică pe device-urile proprii sau pe instalația de sonorizare.

 

Bratara de vacanta
  • 16 iulie 2016 – Campania Brățara de vacanță – „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanța!”, aflată la a șaptea ediție, a debutat în acest sezon estival, la Sulina. Voluntarii Crucii Roșii, alături de Adelina Tocitu de la Radio Constanța, inițiatorul și coordonatorul proiectului, au împărțit aproximativ 1.000 de brățări de vacanță și accesorii de plajă, în Tabăra de la Sulina, dar și pe plajă

 

 

  • 11 – 15 august 2016 – Caravana Gaudeamus revine la malul mării într-un nou amplasament mai generos și mai accesibil: Piațeta Perla din Mamaia. Târgul Gaudeamus Litoral 2016, organizat de Radio România prin Centrul Cultural Media și Radio Constanța, s-a desfășurat în incinta unui pavilion expozițional mobil. Noul amplasament a confirmat atât așteptările organizatorilor, cât și pe cele ale expozanților, peste 10.000 de vizitatori – turiști și constănțeni deopotrivă – trecând pragul târgului la această ediție. Afluența de public s-a reflectat și în volumul vânzărilor înregistrate de participanți care a depășit considerabil nivelul ediției de anul trecut. Evenimentul a reunit 29 de expozanți, a cuprins peste 100 evenimente conexe, iar circa 700 de volume au fost donate de către vizitatori în cadrul proiectului „Cărțile se întorc acasă”

 

  • 2 septembrie 2016 – Etica în mass-media – jurnalismul vs. Comunicarea, Eu cui sunt fidel? Publicului sau angajatorului? sau Diferența dintre privat și public – toate aceste subiecte au fost discutate pe larg în dezbaterea care a avut loc la sediul Radio Constanța, la inițiativa Sindicatului Liber din SRR. La întrevedere au luat parte istoricul și jurnalistul Florian Bichir, secretarul general al Federației Sindicale Publisind Gabriel Chifu, jurnaliști din Radio România, lideri de sindicat, Nicoleta Balaci și Adrian Doroș – reprezentanți al salariaților în consiliul de administrație al Societății Române de Radiodifuziune și managerul Radio Constanța, Daniel Sârbu

 

 

  • 10 decembrie 2016 – Cercetașii marini, patrula Lupișorilor neînfricați, au explorat studiourile Radioului Constanța. Copiii au povestit despre ce înseamnă să fii cercetaș, au cântat colinde, iar apoi au vorbit despre faptele bune pe care cu toții le putem face nu doar în prag de Sărbători, ci în fiecare zi.

 

 

  • 2016 – Radio România Constanța are o audiență zilnică la nivel național de peste 49.000 de ascultători, cu o cotă de piață de 0,4% la nivel național și 8,8% în regiunea Dobrogea, o zonă în care cota de piață a posturilor Radio România este de 34 % prin Radio România Actualități, Radio România Constanța, Radio România Antena Satelor și Radio România Cultural.

Emisia este on-air este 24/24 ore zilnic, cu acoperire a programelor în județele Constanța și Tulcea, însă este recepționat și în județele Brăila, Buzău, Vrancea, Galați, Ialomița și Călărași.

Programele Radio Constanța FM sunt transmise 24 de ore din 24 pe frecvența de 100,1 FM, iar Radio Constanța AM sunt transmise 16 ore pe zi, între orele 6:00 și 22:00, pe frecvențele de 909 și 1530 AM.

Radio Vacanța, programul estival al Radio Constanța emite în perioada estivală (1 iunie – 15 septembrie), însumând peste 3.200 de ore de emisie, iar prezența în online este asigurată de site-urile www.radioconstanta.ro și www.radiovacanta.ro, prin care răspunde așteptărilor unui public activ și interesat de consumul pe internet, de remarcat fiind și prezența pe rețelele de socializare.

  • 2017 – În anul 2017, odată cu cea de-a 50-a ediție aniversară a programului estival Radio Vacanța, în perioada iunie-septembrie, a fost implementat proiectul Radio Vacanța On air și Online, cu 8 ore de emisie zilnic, în intervalul 10:00 -18:00, precum și cu 4 streamuri dedicate, între care unul exclusiv cu muzică românească, precum și o aplicație proprie, pentru posibilitatea de opțiune multiplă asupra muzicii difuzate și a informației aferente conceptului de promovare a litoralului ca destinație de vacanță, atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini.

De Ziua Copilului, pe 1 iunie, peste 130 de copii au mers la cinematograf grație colaborării dintre Radio Constanța și Cityplex Tomis. Copiii, veniți de la Chirnogeni, Piatra, Nisipari, Castelu și Târgușor au vizionat, gratuit, documentarul „Marșul pinguinilor”. Cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani, copilașii s-au arătat deosebit de încântați de această invitație.

Între 12 și 16 august, ediția aniversară cu numărul 100 a Târgului de Carte Gaudeamus a avut loc în Piațeta Perla din Mamaia. Evenimentul, componentă a Caravanei GAUDEAMUS, a fost organizat de Radio România, prin Centrul Cultural Media Radio România și Radio Constanța. Zilnic, între orele 15.00 și 23.00, o mare de cărți i-a așteaptat pe turiști și pe constănțenii iubitori de carte pentru o doză estivală de cultură, zeci de evenimente editoriale și muzicale și numeroase concursuri derulate în cadrul târgului, dar și online.

Printr-o fericită coincidență, în această vară s-au împlinit, așa cum aminteam, și 50 de ani de la inaugurarea Radio Vacanța, postul de radio emblemă pentru Litoralul românesc timp de zeci de ani. Dubla aniversare a fost marcată printr-o serie de concerte susținute în premieră la Gaudeamus Litoral de orchestrele Radio România, pe scena amenajată în Piațeta Perla. Au fost trei seri, trei orchestre – Orchestra Națională Radio, Big Bandul Radio și Orchestra de Muzică Populară Radio -, mai multe genuri muzicale și un mix cultural (carte și muzică) atractiv și accesibil, prezentat la cele mai înalte standarde.

În Dobrogea, postul Radio Constanța a fost în anul 2017 al patrulea cel mai ascultat post de radio, înregistrând o audiență zilnică de 49.500 de ascultători și al treilea post de radio în funcție de cota de piață deținută – 6,4%.

  • 2018 – La 15 ianuarie, de Ziua Culturii Naționale, Radio România Constanța a avut invitați în studio – elevi ai liceelor Mircea cel Bătrân și Mihai Eminescu, membri ai cenaclurilor literare din Constanța, pe tema „Implicarea tinerilor în fenomenul cultural național contemporan” (în programul Matinal la Radio Constanța).

De asemenea, invitată în studio, în programul Pulsul zilei, a fost prof. univ. dr. Mariana Capbun de la Universitatea Ovidius din Constanța, singurul eminescolog din Dobrogea, pe tema „Eminescu și Dobrogea”. Postul a mai programat o emisiune-dezbatere cu prof. univ. dr. Angelo Mitchievici de la Universitatea Ovidius din Constanța, Președintele filialei Dobrogea a Uniunii Scriitorilor din România pe tema „Cum percepem cultura în sec. XXI”. Cu același prilej, în programul Sens unic a fost difuzat un colaj de interviuri cu scriitori și artiști plastici dobrogeni care au vorbit despre viața culturală a Dobrogei în cei 140 de ani de la alipirea acestei regiuni la patria-mamă. Nu în ultimul rând, reporterii Radio Constanța au realizat transmisiuni în direct de la evenimentele culturale din județele Constanța și Tulcea, organizate de Ziua Culturii Naționale (Centrul Cultural Theodor Burada Constanța, Casa Avramide Tulcea, Prefectura Constanța și comuna Cumpăna, județul Constanța).

La 31 martie, Radio Constanța a dus, și în acest an, copiii din mediul rural, gratuit, la cinematograf, grație unui parteneriat încheiat cu Cinema City Plex Tomis Mall. Astfel, copiii din satul Culmea au vizionat filmul de animație 2D „Prințesa furată”. Campania a debutat în luna iunie 2017 și de atunci sute de copii din mediul rural au putut veni la cinematograf în mod gratuit. Printre cei trimiși la cinema de Radio Constanța se numără copiii din: Chirnogeni, Poarta Albă, Palazu, Grădina, Crucea, Băltăgești, Castelu, Nisipari, Mereni, Târgușor, Chirnogeni, Adamclisi, Galeșu, Horia și mulți alții.

La 2 iulie, Radio Vacanța a reînceput distracția din Vila nr.1 din Mamaia, online – pe www.radiovacanta.ro și on air, ca program estival al Radio România Constanța, zilnic, între orele 10:00 și 18:00, pe frecvențele 100,1 FM Constanța și Mangalia, 90,8 FM Eforie, 93 FM Tulcea și 106,2 FM Sulina.

Hit-urile ultimilor ani au putut fi ascultate online, pe radiovacanta.ro hits, iar muzica petrecerilor estivale s-a regăsit pe radiovacanta.ro dance, alte două stream-uri online fiind puse la dispoziția publicului, radiovacanta.ro lounge – dedicat relaxării, și radiovacanta.ro nostalgic – pentru cântece românești de colecție. Tot pe www.radiovacanta.ro au fost difuzate știri online despre evenimentele de pe Litoral și din Delta Dunării, momente care au contribuit la o vacanță reușită.

În perioada 11 – 15 august, la Mamaia a avut loc ediția cu numărul 10 a Târgului GAUDEAMUS Litoral, organizat de Radio România Constanța, în parteneriat cu Primăria Municipiului Constanța. Târgul Gaudeamus Litoral, ediția a X-a avut loc într-un pavilion expozițional amplasat în piațeta Perla din stațiunea Mamaia. În ultima zi a târgului, a avut loc un spectacol extraordinar al Orchestrei de Muzică Populară Radio, dirijată de maestrul Adrian Grigoraș, alături de nume binecunoscute ale repertoriului folcloric: Elena Ionescu Cojocaru, Maria Stângă, Ioan Chirilă, Elena Chirică, Iustina Ispas, Marius Brutaru și mulți alții. Spectacolul din Piațeta Perla s-a desfășurat sub egida Centenarului Marii Uniri și a 90 de ani de Radio România

 

Radio România Constanța oferă programe și produse informative, culturale, educative și de divertisment ascultătorilor activi, ocupați profesional, educați, celor care doresc sa fie informați, orientați și binedispuși.

În ceea ce priveste playlisturile, pentru aria de acoperire în FM – un format Hot Adult Contemporary (Hot AC), în care apar și piese foarte noi, valoroase, iar pentru AM – un format Adult Contemporary (AC), cu mențiunea că playlistul este alcătuit în proporție de 85% din muzică românească.

Grila de program FM a urmărit o adaptare de conținut, prin reorganizarea emisiunilor zilnice de dezbatere pe teme economice și sociale, iar în noua grilă de program AM a fost mărit spațiul destinat interacțiunii cu ascultătorii.

Radio România Constanța difuzează săptămânal, în AM, emisiuni cu durata de 60 de minute pentru fiecare dintre comunitățile greacă, turcă, ruso – lipoveană, tătară, armeană și pentru aromâni.

Radio Constanța acoperă Dobrogea cu frecvențele 100,1FM, 90,8FM, 106,2FM Sulina, 93 FM Tulcea, și în AM pe 909 Khz și 1530 Khz.

Radio Vacanța a fost și continuă să fie o școală de jurnalism în direct. Pe la acest pupitru a trecut mai toată lumea bună a radioului național: Doina Caramzulescu, inegalabilul Paul Grigoriu, inegalabila Rodica Simonică Grigoriu (emisiunile în limba franceză),  inconfudabila Ioana Nițescu, superba voce a programelor în limba rusă, Alecu Marciuc (tatăl Iulianei Marciuc), Marian Bistriceanu (la fel ca Doina Caramzulescu, realiza programe în engleză),  fenomenul Gabriela Langada (limba germană), “Monsieur RV” – Dan Dumitrescu (limba franceză), Carmen Săndulescu, Denise Maria Teodoru, George Prodescu, Sanda Valeria Dan, Păuna Pintilie. Și mulți alții, generații de profesioniști care nu au creat doar un fenomenal program de radio, ci și un veritabil mod de viață.

Foto: Alexandru Dolea

Radio Vacanța are ca principal scop de a oferi turiștilor de la malul mării o vacanță perfectă, el având ca arie de acoperire întreg litoralul românesc, de la complexul de tabere Năvodari, din nordul litoralului, până în cel mai sudic punct al acestuia, stațiunile Vama Veche și 2 Mai, iar programul estival are un caracter radiofonic informativ și de divertisment, fiind singurul de acest gen din Europa de Sud-Est, un post similar pe continent existând doar la Monte Carlo.

De asemenea, Radio Constanța promovează, prin toate mijloacele, modelul interetnic de conviețuire dobrogean, care și-a arătat viabilitatea și a permis, în timp, conviețuirea, pe toate planurile, a nu mai puțin de opt etnii în spațiul geografic danubiano-pontic, în condiții de bună înțelegere și fără nici un fel de conflicte interetnice.

Sursa: rador

 

Tags

Alte Noutati

LIVE
Meteo Chișinău
18
Cer fragmentat
Umiditate:59 %
Vint:6,2 m/s
Fri
20
Sat
22
Sun
21
Mon
22
Tue
23

Curs oficial BNM 05 Iunie 2020

MDL RATĂ TREND
EUR 19.4833 -0.0546
USD 17.3920 -0.0487
RON 4.0272 -0.0103
UAH 0.6518 -0.0018
RUB 0.2515 -0.0018
Arhivă Radio Chișinău