Directorul Volkswagen anticipează prăbușirea producătorilor auto din Germania

  • 16 Octombrie 2018 12:01
Directorul Volkswagen anticipează prăbușirea producătorilor auto din Germania

Producătorii auto germani au o șansă de doar 50% să rămână lideri în industria automobilelor, dacă nu se transformă pentru a respecta noile reglementări și a-și transforma lanțurile de aprovizionare, a declarat marți directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, transmite Reuters.

Unii producători auto ar putea fi scoși din afaceri de reformele necesare pentru a trece de la producția de automobile cu motoare cu combustie la automobile electrice și de introducerea schimbărilor necesare pentru a contracara riscurile geopolitice, a spus acesta.

„Potrivit punctului de vedere actual, șansele sunt de 50% la 50% ca industria auto germană să mai aparțină elitei globale peste 10 ani”, a spus Diess, referindu-se la grupul VW, BMW și Daimler.

Intensificarea presiunilor pentru reducerea poluării cu dioxid de carbon și cu oxid de nitrogen este echivalentă cu o campanie împotriva mobilității și împotriva mașinilor, a spus șeful VW.

„Suntem cu toții obișnuiți să avem metropole industriale înfloritoare în jurul celor mai importante uzine ale producătorilor auto germani și ale furnizorilor acestora, locuri unde oamenilor le place să trăiască și să muncească, dar acestea nu sunt garantate pentru eternitate. Dacă vă uitați la fostele bastioane ale industriei auto, cum sunt Detroit, Oxford-Cowley sau Torino, înțelegeți că nu există garanții pentru eternitate”, a afirmat Diess la o conferință a furnizorilor auto din Wolfsburg.

Pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale flotelor de vehicule din Europa până în 2030, VW trebuie să crească ponderea de vehicule electrice la 30% din vânzările de automobile noi, a arătat Diess.

Poluarea provocată de dioxidul de carbon, principalul gaz cu efect de seră care provoacă încălzirea globală, va crește în Germania, din cauza dependenței țării de cărbune pentru generarea de electricitate, a arătat șeful VW.

Trecerea de la motoarele cu combustie la automobilele electrice va conduce și la pierderea a 14.000 de locuri de muncă la VW, până în 2020, a spus Diess, care a adăugat că va fi necesară și reformarea producției de componente a VW.

Divizia de componente a VW, care atrage cea mai mare parte a cheltuielilor de 170 de milioane de euro ale grupului pentru achiziții, dezvoltă și fabrică componente la 56 de fabrici din întreaga lume, având 80.000 de angajați.

„Începând de la 1 ianuarie, această divizie a Volkswagen își va desfășura activitatea ca entitate economică independentă”, a arătat Diess.

Fiecare din cele 56 de fabrici va fi liberă să își evalueze parteneriatele și chiar să fabrice componente pentru alți producători de automobile, a precizat acesta.

Sursa: digi24

Tags

Alte Noutati

LIVE: Obiectiv, România!
Meteo Chișinău
8,85
Ceață
Umiditate:99 %
Vint:1,03 m/s
Sat
5
Sun
2
Mon
2
Tue
0
Wed
-1
Arhivă Radio Chișinău