Director de la Airbus: Riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero. Explicația acestuia

  • 27 Aprilie 2020 15:40
Director de la Airbus: Riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero. Explicația acestuia

Aviația comercială asigură că a plasat întotdeauna siguranța pasagerilor în fruntea priorităților sale. Companiile aeriene și producătorii de aeronave trebuie să convingă că riscurile de contaminare sunt aproape inexistente într-un avion în zbor. De puterea lor de convingere depinde relansarea flotei mondiale.

Ți-aduci aminte de senzație de frig care te lovește la intrarea în avion? Ar putea fi cea mai bună armă împotriva coronavirusului, relatează Le Journal du Dimanche, citat de medifax.

Pentru Jean-Brice Dumont, directorul executiv al ingineriei de la Airbus, liderul producătorilor mondiali, riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero.

Calitatea aerului, presiunea și umiditatea vor fi sub control pe întregul zbor. Pentru a garanta acest lucru acești parametri sunt integrați inca din proiectarea aeronavelor. "30% din aerul cabinei va fi expulzat și înlocuit cu aer exterior. Restul de 70% vor fi reciclate dintr-un sistem de filtrare performant", spune Jean-Brice Dumont.

Microbi, virusuri și mirosuri neutralizate

Închiderea ușilor sau aprinderea motoarelor înseamnă și pornirea aerului condiționat. Suflul este puternic, adesea zgomotos, ceea ce explică de ce echipajul așteaptă adesea până în ultimul moment ca să-l declanșeze.

Acesta va neutraliza microbii, virusurile și mirosurile. Aerul este aspirat de la nivelul picioarelor fiecărui pasager si e transportat spre spate pe sub covor în marea majoritate a aeronavelor. Aici se plasează așa-numitele filtre HEPA, aceleași cu cele utilizate în spitale, cele mai eficiente din industrie.

Acestea vor bloca 99,99% din particule dimensiunea unui virus și vor preveni recircularea lor. Aerul astfel filtrat va fi forțat înapoi, prin conducte de această dată amplasate in tavan. Este difuzat de sus în jos, „niciodată din față, înapoi sau de la stânga la dreapta”, avertizează inginerul șef al producătorului de aeronave europene. Astfel, aerul este complet reînnoit în două sau trei minute.

"Standardul de calitate al echipamentului utilizat face imposibilă propagarea virusurilor și microbilor. Dar asta nu scutește pe nimeni de gesturile de barieră și de purtarea măștii, a cărei utilitate nu mai este în dubiu", subliniază Jean-Brice Dumont. Pentru el, distanțarea pasagerilor lăsând locurile goale nu este „tehnic” relevantă. Mai multe companii, inclusiv Air France, s-au opus și ele.

Pe de altă parte procesele de curățare a cabinei pot fi îmbunătățite cu o creștere a frecvenței dezinfectării sau cu dezvoltarea unor produse și mai eficiente. Cu toate acestea, eficiența acestora nu ar trebui să fie în detrimentul calității materialelor utilizate la bord. Airbus recunoaște că este în strânsă colaborare cu companii pentru a testa agenții de curățare de nouă generație. Pe plan intern, el a lansat o competiție de idei cu inginerii săi pentru a-și imagina cabina unui avion post-coronavirus.

 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Cadre sonore cu Andrei Mîțu
Meteo Chișinău
-2,76
Cer senin
Umiditate:93 %
Vint:0,51 m/s
Tue
1
Wed
1
Thu
4
Fri
4
Sat
3
Arhivă Radio Chișinău