Descoperirea unei noi planete care ar putea fi locuită

• 20 Aprilie 2017 15:13
Descoperirea unei noi planete care ar putea fi locuită

Miercuri, 19 aprilie, o nouă planetă și-a făcut intrarea în cercul foarte limitat de stele care pot adăposti semne de viață dincolo de sistemul solar, potrivit unui studiu publicat în revista „Nature”.

„Nu puteam visa o țintă mai bună pentru a întreprinde una dintre cele mai importante cecetări științifice: căutarea de dovezi ale vieții în altă parte decât pe Pământ”, se entuziasmează Jason Dittmann de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge (SUA), co-autorul studiului. Această minunăție de planetă numită LHS 1140b și-a găsit refugiul în jurul unei stele din constelația Cetus, situată la o distanță de 40 de ani lumină (un an lumină este echivalent cu cu 9.460 miliarde de kilometri de pe Pământ).

Ea nu este prima „verișoară” a Terrei pe care au descoperit-o astronomii, dar „are mai multe puncte forte”, a declarat Xavier Bonfils, care mărturisește că este „foarte entuziasmat” de descoperire. Exoplaneta orbitează în zona locuibilă a stelei sale, adică este „la distanța potrivită de steaua-gazdă pentru a permite prezența apei în stare lichidă pe suprafața sa, apa fiind indispensabilă vieții”, explică Jason Dittmann. Raza sa este de 1,4 ori mai mare decât a Pământului și ea este de șase ori mai masivă, astronomii deducând că este stâncoasă ca Terra. La ora actuală, pentru a găsi viață, oamenii de știință caută planete asemănătoare Pământului.

„Sperăm că această planetă are o atmosferă”, adaugă Xavier Bonfils, astronom la Observatorul de Științe ale Universului din Grenoble. În luna februarie, astronomii au anunțat descoperirea a șapte planete de mărimea Pământului, iar trei dintre acestea ar putea adăposti oceane de apă lichidă și orbitează în jurul unei stele pitice Trappist-1. Un sistem promițător în care „LHS 1140b se află în partea de sus a tabloului”.