Descoperire uimitoare pe Marte. NASA a detectat compusi organici la suprafata planetei

• 08 Iunie 2018 18:41

Descoperire uimitoare pe Marte. Cercetatorii NASA au detectat numerosi compusi organici la suprafata planetei si emanatii de metan in atmosfera. Aceste descoperiri sunt printre cele mai puternice dovezi aduse vreodata in sprijinul teoriei ca pe Marte a existat candva viata.

Potrivit expertilor de la NASA, esantioanele de materie organica, provenind din roci vechi de 3,5 miliarde de ani, au fost prelevate de la o adancime de 5 cm a Muntelui Sharp, din interiorul Craterului Gale, considerat un lac stravechi.

Esantioanele de materie organica ar putea proveni de la un meteorit sau de la formatiuni geologice echivalente carbonului sau rocilor sedimentare prezente pe Terra, sau eventual vreunei forme de viata.

Jen EIGENBRODE, ASTROBIOLOG: "Acest studiu prezinta detaliat descoperirea de compusi organici complecsi si diversificati in sedimente. Acest lucru nu inseamna ca exista viata, dar compusii organici reprezinta caramizile de baza ale vietii."

Aceste descoperiri tind sa sustina ipoteza unei potentiale existente a vietii pe Marte. Expertii afirma ca in urma cu 3,5 miliarde de ani, Craterul Gale era prielnic vietii, avand conditii comparabile cu cele ale formarii Terrei, unde viata a evoluat in acea perioada.