Deputata PAS Larisa Novac: Aproximativ 4 mii de specialiști din diferite domenii, reprezentanți ai minorităților etnice, vor fi instruiți în cadrul programului național de studiere a limbii române (Audio)
-
19 Mai 2023 09:34
În cadrul Programului național cu privire la studierea limbii române de către minoritățile etnice, în anul 2023 vor fi instruite cca 2 500 de cadre didactice și de conducere din instituțiile de învățământ general și circa patru mii de persoane adulte din diverse categorii profesionale, a declarat într-un interviu difuzat la matinalul „Familia Dimineascu” de la Radio Chișinău deputata PAS, Larisa Novac, membră a Comisiei parlamentare pentru cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media.
Ea a mai spus, în alt context, că în Codul Educației „va fi introdusă o noțiune nouă de educația multilingvă care se va desfășura în instituțiile de învățământ cu predare în altă limbă decât română, în scopul dezvoltării competențelor de comunicare în limba română și limba maternă”.
„Urmare a completărilor operate la cod, Ministerul Educației și Cercetării va elabora noi modele de plan de studii pentru aceste instituții de învățământ general, prin care se va oferi posibilitatea ca și alte discipline să poată fi studiate în limba română” în școlile cu predare în alte limbi decțr româna, a menționat Larisa Novac.
În alt context, ea a menționat că „una dintre cele mai importante modificări ale Codului Educației ține de acordarea unor facilități suplimentare cadrelor didactice aflate la început de carieră”. „Indemnizația anuală pentru tineri specialiști din domeniul educației va fi extinsă de la 3 la 5 ani, respectiv va fi majorată și suma indemnizațiilor acordate tinerilor specialiști - de la 120 de mii de lei la 200 de mii de lei, pentru absolvenții instituțiilor de învățământ superior, și de la 96 de mii de lei la 160 de mii de lei, pentru absolvenții instituțiilor de învățământ profesional tehnic post-secundar”, a precizat Larisa Novac.
Pentru a asculta interviul integral cu Larisa Novac, faceți click pe imagine.