Declarația formațiunii Mișcarea Politică Unirea privind invadarea și controlul spațiului mediatic al R.Moldova de către Rusia

  • 19 Februarie 11:11
Declarația formațiunii Mișcarea Politică Unirea privind invadarea și controlul spațiului mediatic al R.Moldova de către Rusia

Mișcarea Politică Unirea spune că Federația Rusă invadează spațiul mediatic al Republicii Moldova.

 

DECLARAȚIE

cu privire la invadarea și controlul spațiului mediatic al RM de către Federația Rusă - acțiuni subversive făcute sub patronajul lui Igor Dodon

Mișcarea Politică UNIREA constată că, începând cu 27 decembrie 2019, numitul Igor Dodon (prin interpusul său Vadim Ciubara) și Igor Cheaika, cetățean al Federației Ruse, fiul fostului Procuror general al Rusiei, au devenit, oficial, parteneri de afaceri, moguli media, care dețin, împreună, posturile de televiziune „Primul în Moldova” și „Accent TV”, prin intermediul companiei „Telesistem TV” SRL.

Acest lucru este confirmat și prin declarațiile oficiale depuse la CCA de către ambele posturi TV - http://www.audiovizual.md/fi…/Primul%20%C3%AEn%20Moldova.pdf și http://www.audiovizual.md/files/Accent%20TV.pdf. Astfel, în pct. 7 din declarațiile celor două posturi TV, este menționat că beneficiarii „Telesistem TV” SRL sunt: Ciubara Vadim - cetățean al Republicii Moldova, cu partea socială de 49%, și Igor Cheaika - cetățean al Federației Ruse, cu partea socială de 51%. De fapt, Ciubara și Cheaika dețin aceste cote la „Media Invest Service” SRL (“Медиа Инвест Сервис” OOO ) din Rusia - https://zachestnyibiznes.ru/…/1157746202570_7729449742_OOO-… , companie care, la rândul său, deține “Telesistem TV” SRL din RM. Anterior datei de 27 decembrie 2019, Igor Dodon a deținut, prin Vadim Ciubara, cota de proprietate de 100 % în „Media Invest Service” SRL și, respectiv, în „Telesistem TV” SRL.

Despre tranzacția din 27 decembrie 2019, Igor Dodon, a anunțat pe data de 26 decembrie, în cadrul emisiunii TV “Puterea a 4-a”, de la televiziunea N4 -
https://www.facebook.com/100001711429421/posts/2690668411000180/?d=n - următoarele, cităm: “curând postul “Primul în Moldova” va avea proprietari din Rusia.”

În plus, Igor Dodon (prin Ciubara) și Cheaika, prin aceeași “Media Invest Service” SRL din Rusia, sunt proprietari și ai Casei de vânzări de publicitate “Media Contact” SRL din RM, care gestionează publicitatea următoarelor pagini de internet ale rețelelor de socializare și portaluri de știri: odnoklassniki.ru, vkontakte.ru, mail.ru, unimedia.info, noi.md etc.

Anterior, Igor Dodon și fratele său, Alexandu Dodon, au înființat - împreună cu Igor Cheaika - alte, cel puțin, trei companii în Rusia: “Archpley Development” SRL, “Operatorul industrial de mediu” SRL și „Agrofactory” SRL.

Mai mult - Igor Dodon, prin intermediul unui alt interpus al său, Corneliu Furculiță, deputat PSRM, deține și 100% din cota de proprietate a “Exclusiv Media” SRL, companie care deține posturile NTV Moldova” și “Exclusiv TV, care retransmit în RM posturile TV din Rusia: “NTV” și “TNT”. “Exclusiv Media” SRL deține și ziarele “Argumenti i Fakti”, “Komsomoliskaya Pravda”, dar și Casa de vânzări de publicitate – “Exclusive Sales House” SRL.

Astfel, suntem în fața unei situații când Igor Dodon deține, prin intermediari, cel puțin 4 televiziuni: „Primul în Moldova”, „Accent TV”, „NTV Moldova” și „TNT”, două ziare, două Case de publicitate, cinci portaluri de știri și/sau rețele de socializare.

Este de notorietate faptul că TV „Primul în Moldova” retransmite televiziunea „Pervii Kanal” din Rusia, principalul canal de propagandă a lui Vladimir Putin, unde știrile sunt cenzurate, iar tot conținutul difuzat este verificat, inclusiv de serviciile speciale ruse, pentru a asigura „calitatea necesară” a propagandei în favoarea regimului Putin. Aceleași lucruri se întâmplă și la canalele „NTV” și „TNT”, precum și în toată presa rusă.

Astfel, observăm că intoxicarea spațiului mediatic al RM cu propagandă și minciuni are loc cu concursul direct și sub patronajul lui Igor Dodon, care nu acționează în interesul RM, nu acționează ca Președinte al RM, nici ca om de stat, ci ca o slugă fidelă și unealtă jalnică, precum și ca un obiect de unică folosință, în mâinile imperialiștilor de la Moscova, care îl pun să-și otrăvească informațional propriul popor, oferindu-i, în schimb, cote-părți din afaceri în RM, controlul asupra cărora este transmis Rusiei. Iar Dodon și cu apropiații săi rămân la cheremul lor, în ceea ce privește împărțirea profiturilor.

În spatele acestor afaceri se găsește, ceea ce este cunoscut ca “dosarul finanțării ilegale a PSRM”, întrucât întreținerea unor insituții media în RM, în special televiziuni, înseamnă costuri - lunar și anual - de sute de mii și milioane de euro.

Este evident că, de la bun început, aceste afaceri au aparținut Rusiei. Dodon și Ciubara fiind niște interpuși, în decembrie 2019, Rusia, prin Cheaika, și-a trecut, oficial, pe numele său, afacerile respective, preluând pachetul de control, de 51%, din acțiuni.

Astfel, asistăm la o dublă crimă împotriva RM, când - pe de o parte - Președintele RM este de fapt un agent de influență al Federației Ruse în RM, un om de paie și partener de afaceri prin SRL-urile din Rusia, iar - pe de altă parte - spațiul informațional al RM este inundat și invadat de propaganda rusă, prin firme înregistrate în RM, cu control din Rusia, care storc de bani piața noastră publicitară, iar profiturile se duc, toate, în Rusia.

În mod deliberat, Dodon a creat și patronează pe piața media o situație imposibilă și aberantă, când noi toți suntem otrăviți cu propagandă rusă, tot noi plătim pentru otravă, iar profitul pleacă la Moscova, la Cheaika și Putin.

Mai nou, din acest profit, stors din RM, Igor Cheaika, partenerul de afaceri din Rusia ai lui Igor Dodon, urmează să facă „acte de binefacere”, precum reparația Casei-muzeu „A.S.Pușkin” din Chișinău, Cheaika fiind prezentat deja ca ambasador de afaceri în RM https://www.facebook.com/1402324713341752/posts/2460684107505802/?d=n Acest lucru ne va face și ridicoli, întrucât vom fi puși să mulțumim pentru “donații” făcute din bani acumulați în RM, de pe spatele nostru.

Pe data de 8 ianuarie curent, ne-am adresat Procuraturii în vederea investigării faptelor menționate mai sus comise de Igor Dodon, însă nu am primit niciun răspuns.

Mișcarea Politică UNIREA condamnă comportamentul ilegal și degradant al lui Igor Dodon și al grupării sale de trădători de neam și patrie. Constatăm că printre noi sunt și asemenea personaje care, în schimbul protecției primite din Rusia și a posibilității de a fura împreună Moldova, sunt gata să vândă totul, inclusiv ceea ce nu le aparține, inclusiv viitorul RM.

Ne vom adresa din nou Procuraturii, dar și organismelor internaționale în legătură cu modul laș și mârșav prin care Igor Dodon, procedează ca un escroc, acționează în numele Rusiei și pentru Rusia, folosind în acest sens, funcția de Președinte al RM, folosind cetățenii RM pe post de cobai sau de carne de tun pentru iluziile și manipulările fabricate la Kremlin, dorind să facă din noi toți, niște idioți utili ai Rusiei, așa cum este chiar el.

Chișinău, 19 februarie 2020

Amintim că Igor Ceaika, fiul ex-procurorului general rus Iurii Ceaika, apare oficial în acte drept coproprietar al posturilor de televiziune Primul în Moldova și Accent TV. Omul de afaceri deține 51% în pachetul de acțiuni al companiei ruse Media Invest Service, fondatoarea Telesistem TV, care deține ambele canale. Celelalte 49% îi aparțin lui Vadim Ciubara din Republica Moldova.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Ascultă&Călătorește cu Andrei Mîțu
Meteo Chișinău
31
Nori împrăștiați
Umiditate:31 %
Vint:4,1 m/s
Sun
21
Mon
22
Tue
23
Wed
23
Thu
24

Curs oficial BNM 06 Iunie 2020

MDL RATĂ TREND
EUR 19.4833 -0.0000
USD 17.3920 -0.0000
RON 4.0272 -0.0000
UAH 0.6518 -0.0000
RUB 0.2515 -0.0000
Arhivă Radio Chișinău