Decizia companiei Lufthansa după tragedia din Alpii francezi
-
22 Mai 2015 12:37
Lufthansa, compania-mamă a filialei low-cost Germanwings al cărei avion Airbus A320 a fost prăbușit intenționat de către copilot la sfârșitul lui martie în Alpii francezi, ar putea introduce examene medicale inopinate pentru piloți, teste ce vor putea depista administrarea regulată de medicamente antidepresive, potrivit președintelui companiei, informează Agerpres.'Examene…
Lufthansa, compania-mamă a filialei low-cost Germanwings al cărei avion Airbus A320 a fost prăbușit intenționat de către copilot la sfârșitul lui martie în Alpii francezi, ar putea introduce examene medicale inopinate pentru piloți, teste ce vor putea depista administrarea regulată de medicamente antidepresive, potrivit președintelui companiei, informează Agerpres.
'Examene de control inopinate pentru piloți' ar putea fi 'o posibilitate de identificare a unor asemenea administrări de medicamente și de alertare asupra unor eventuale vulnerabilități psihologice a piloților', citează vineri, în stil indirect, publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) un interviu oferit de președintele Lufthansa, Carsten Spohr.
Asemenea teste ar fi comparabile, cel puțin în ceea ce privește caracterul lor neanunțat, cu testele antidrog la care sunt supuși sportivii de nivel înalt, scrie publicația germană, precizând că Spohr nu a folosit această analogie.
Președintele Lufthansa a îndemnat, de asemenea, la 'examinarea atentă' a condițiilor 'excepționale' în care secretul medical ar putea deveni mai puțin riguros, potrivit FAZ.
Un avion al Germanwings s-a prăbușit în Franța, la sfârșitul lui martie, catastrofă soldată cu 150 de morți. Copilotul aparatului de zbor a provocat în mod deliberat această tragedie. El suferea de depresie și și-a ascuns în mod sistematic starea sa de sănătate în relația cu angajatorul.
'Contrar altor incidente aeriene, nu putem trage concluzii clare în ceea ce privește securitatea la bord din drama (cursei aparatului de zbor) Germanwings', a subliniat Spohr în acest interviu.
Potrivit lui Carsten Spohr, 'brandurile Germanwings și Lufthansa au depășit cu bine această încercare' și 'încrederea pasagerilor față de noi mai degrabă a crescut'. Președintele Lufthansa mizează în continuare pe un profit la sfârșit de an pentru filiala sa low-cost Germanwings.