Cumpărătorii din Europa pot obține un vehicul electric pentru un preț mai mic decât cel al unui abonament de telefonie mobilă, iar grație unor subvenții generoase unele modele sunt chiar gratuite
-
15 Iulie 2020 12:14
Cumpărătorii de automobile din Europa pot obține un vehicul electric nou nouț pentru un preț mai mic decât cel al unui abonament de telefonie mobilă, iar grație unor subvenții generoase unele modele sunt chiar gratuite, informează Agerpres, care citează Bloomberg.
După ce guvernele din Germania și Franța, cele mai mari piețe auto din regiune, au majorat stimulentele pentru achiziționare de vehicule electrice, cumpărătorii au luat cu asalt reprezentanțele. Potrivit BloombergNEF, subvențiile acordate de cele două țări sunt printre cele mai mari din lume.
Acest sprijin de la stat permite Autohaus Koenig, un dealer auto cu peste 50 de reprezentanțe în Germania, să facă publicitate unui contract de leasing pentru un model electric Renault Zoe care este acoperit în întregime de subvenții. În cele 20 de zile de când a lansat oferta online, aproximativ 3.000 de persoane s-au interesat de ea și 300 au și semnat contractele.
"Dacă am fi avut mai mulți angajați în vânzări am fi semnat chiar mai multe contracte", spune Wolfgang Huber, director de vânzări pentru automobilele electrice la reprezentanța Autohaus Koenig din Berlin. "Ne așteptam la o creștere a vânzărilor în urma subvențiilor însă această aglomerație chiar ne-a luat prin surprindere", a adăugat Wolfgang Huber.
Cancelarul Angela Merkel și președintele Emmanuel Macron au încercat să diminueze impactul pandemiei de coronavirus asupra industriilor auto din țările lor. Vânzările de automobile în Europa și-au revenit mai lent în Europa decât în China sau America de Nord, ceea ce i-a presat pe decidenți să sprijine industria auto, un domeniu important de locuri de muncă și activitate economică.
În consecință, în Franța vânzările de automobile model Renault Zoe se vor dubla în acest an, iar în Olanda un fond de 10 milioane de euro destinat sprijinirii achiziției de automobile electrice s-a terminat în doar opt zile.
"Există foarte multe oferte atractive acum ca urmare a subvențiilor mari iar asta stimulează cererea. UE vrea să meargă spre decarbonizarea transportului iar criza coronavirusului a permis statelor membre să accelereze această tranziție", spune analistul BloombergNEF, Aleksandra O'Donovan.
În Germania, subvențiile guvernamentale de până la 9.000 de euro pentru un vehicul electric au majorat de zece ori vânzările Carfellows, un site de vânzări auto.
"Acesta este epoca de aur pentru noi", spune Rainer Westdoerp, un purtător de cuvânt de la Carfellows, firmă care începând de miercuri va începe să ofere contracte de leasing pentru modelul electric Smart EQ cu o valoare de 9,90 euro pe lună.
Carfellows a fost nevoit să scoată o ofertă similară pentru modelul Smart în luna iunie, după ce 1.000 de clienți au contactat firma în primele trei zile de la lansarea ofertei iar constructorul auto nu a putut furniza automobilele suficient de rapid, a precizat Westdoerp.
Chiar dacă cele mai bune oferte, inclusiv cea pentru modelul Smart a celor de la Carfellows, sunt rezervate în mod tradițional pentru clienții de tip firme, datorită și altor avantaje precum reduceri de taxe și riscuri mai mici, șoferii privați din Germania pot și ei închiria un automobil electric de pe un site cu 39 de euro pe lună. În Franța, unde Guvernul a majorat subvențiile până la 7.00 de euro pe automobil, clienții pot închiria un Renault Zoe pentru 79 de euro pe lună.
Însă, analistul BloombergNEF, Aleksandra O'Donovan, spune că guvernele vor trebui să fie atente când vor renunța la aceste subvenții pentru că riscă să provoace un efect de prăbușire a vânzărilor. O veste bună este că va veni un moment în care subvențiile de la stat nu vor mai fi atât de importante. "Scăderea prețului bateriilor sugerează că automobilele electrice ar trebui să fie mai ieftine decât cele pe benzină de la mijlocul deceniului 2020. Atunci când se va întâmpla asta, piața va accelera chiar și fără subvenții", a spus Aleksandra O'Donovan.