Cum a reușit serialul „Squid Game” să salveze industria textilă din Coreea de Sud

  • 22 Octombrie 2021 12:51
Cum a reușit serialul „Squid Game” să salveze industria textilă din Coreea de Sud

Treningurile verzi și salopetele roz "Made in Korea" purtate de personajele din Squid Game, un serial de succes la nivel mondial, au impulsionat vânzările din industria textilă din Coreea de Sud, care a avut dificultăți în perioada pandemiei, scrie Reuters.

Zilele acestea activitatea din interiorul unei fabrici textile din districtul Seongbuk din capitala Seul este la un nivel susținut, mașinile de cusut lucrând din greu pentru a face față comenzilor pentru articolele de culoarea verde și roz, scrie digi24.ro.

"În mod normal octombrie este o lună lentă pentru industria textilă, însă grație 'Squid Game' și Halloween-ului lucrăm din greu", spune proprietarul fabricii, Kim jin-ja.

Potrivit acesteia, vânzările anuale de aproximativ 1,5 miliarde woni (1,27 milioane de dolari) ale acestei fabrici au scăzut cu o treime după pandemia de COVID-19. Majoritatea comenzilor pentru această fabrică vin din Japonia însă introducerea restricțiilor de călătorie a obligat-o pe Kim jin-ja să oprească activitatea în august și septembrie.

Acum, Kim jin-ja speră că ritmul comenzilor va continua și după Halloween și de asemenea crede că există șanse pentru reluarea exporturilor de produse textile "Made in Korea".

Industria textilă din Coreea de Sud era în declin încă dinainte de pandemie din cauza salariilor mari care creează dificultăți în cursa cu China, Vietnam și Indonezia.

Din cele 2.144 de firme producătoare din districtul Seongbuk, aproximativ 70% sau 1.510 sunt firme de textile, spune președintele Asociației producătorilor de textile, Oh Byung-yeol.

"Cei doi ani de COVID au fost o perioadă dificilă pentru firmele de textile sud-coreene. Însă 'Squid Game', care a devenit un fenomen global, a făcut populare treningurile pe piața internă, ceea ce a dus la un val de comenzi", spune primarul din Seongbuk, Lee Seung-ro.

În prezent, un trening verde pentru copii, similar cu cel din serialul Squid Game, se vinde pentru aproximativ 30.000 de woni (25,50 dolari) în Piața Namdaemun, cea mai mare piață tradițională din Coreea de Sud, unde se comercializează o gamă largă de articole de la ustensile de bucătărie la bijuterii. Un comerciant de textile din Piața Namdaemun spune că el și alți comercianți pur și simplu nu au suficiente treninguri pentru a face față cererii, scrie Agerpres.

Potrivit serviciului de streaming Netflix, de la lansarea sa în data de 17 septembrie, serialul Squid Game a fost vizionat de 142 de milioane de gospodării, astfel că Netflix a dobândit 4,38 milioane de noi abonați.

Mulți dintre micii proprietari de firme din Coreea de Sud susțin că se regăsesc în personajele care se confruntă cu dificultăți financiare și care se luptă pentru șansa de a câștiga premiul de 38 de milioane de dolari în serialul 'Squid Game'.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chișinău
20,7
Cer senin
Umiditate:66 %
Vint:4,15 m/s
Wed
21
Thu
23
Fri
24
Sat
25
Sun
26
Arhivă Radio Chișinău