În perioada de referință, sursa citată scrie că un utilizator care a accesat Internet mobil prin intermediul smartphone-ului a generat în mediu un trafic lunar (AUPU) de aproximativ 3,1 GB (+52,1%), iar un utilizator care a accesat Internet mobil dedicat – un AUPU de 25,7 GB (+ 51,6%). Numărul total al utilizatorilor care au accesat Internet mobil în perioada de referință s-a redus, comparativ cu finele anului precedent, cu circa 11,5% și a însumat 2,1 milioane. Din numărul total de utilizatori – 213,4 mii au fost utilizatorii serviciului de acces la Internet mobil dedicat (prin modemuri/routere).
Ca urmare acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil în bandă largă a constituit 79,8% (cu 9 p.p. mai puțin, față de sfârșitul anului precedent), iar rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet mobil dedicat s-a redus cu 0,8 p.p. și a alcătuit 8,1%.
Aceleași date arată, că volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces la Internet mobil a scăzut, față de perioada similară a anului trecut, cu 4,7% și a constituit circa 286,6 milioane. lei. Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) înregistrat de furnizorii serviciilor de acces la Internet mobil dedicat a constituit 88,5 lei (+7,4%), iar ARPU înregistrat din serviciile de acces la Internet mobil prin intermediul smartphone-urilor a alcătuit 38,4 lei (– 6,5%).
Cotele de piață ale furnizorilor, în funcție de cifra de afaceri, au fost următoarele:”Orange Moldova” S.A. -62,5%, ”Moldcell” S.A. – 29% și ”Moldtelecom” S.A. – 8,5%.