Criza din Canalul Suez continuă, nava de 400 de metri eșuată nu a putut fi încă mutată. 180 de nave stau în așteptare la intrarea pe canalul maritim
-
25 Martie 2021 12:42
![Criza din Canalul Suez continuă, nava de 400 de metri eșuată nu a putut fi încă mutată. 180 de nave stau în așteptare la intrarea pe canalul maritim Criza din Canalul Suez continuă, nava de 400 de metri eșuată nu a putut fi încă mutată. 180 de nave stau în așteptare la intrarea pe canalul maritim](https://media.radiochisinau.md/image/202103/640x360/155537-129786.jpg)
Criza din Canalul Suez continuă: autoritățile nu au reușit încă să mute nava de 400 de metri care a blocat coridorul. 180 de nave stau în așteptare la intrarea pe canalul maritim prin care trece 12% din comerțul global, transmite DIGI24.ro.
Nava Ever Givern, cu o lungime de aproape 400 de metri, o lățime de 59 de metri, și un gabarit de 200.000 de tone, s-a blocat perpendicular pe lungimea canalului, potrivit presei internaționale, notează sursa citată.
Bloomberg scrie că navele și excavatoarele trimise de autorități nu au reușit să mute nava din poziția în care s-a blocat, ceea ce pune în pericol atât stabilitatea comerțului global, cât și cele 180 de nave care stau și așteaptă la intrarea în canal. Blocajul poate perturba o serie de schimburi comerciale.
În ultimele 24 de ore, efectele acestui blocaj au început deja să se facă ușor simțite în piața de energie. Spre exemplu, petrolul Brent a înregistrat ieri o creștere bruscă, pentru scurt timp, de 2,5% în timpul zilei. Cu toate acestea, temerile legate de noi restricții în tot mai multe țări din lume au coborât iar prețul petrolului.
Taiwanezii de la Evergreen Marine care operează nava cargo au explicat miercuri că vasul a intrat din Marea Roșie în Canalul Suez marți și a eșuat din cauza rafalelor puternice de vânt, potrivit FT.
Autoritățile egiptene au intervenit cu nave și excavatoare pentru a debloca acest canal maritim, însă până acum eforturile nu au dat rezultate.
În 2020, aproape 19.000 de nave, adică 52 pe zi, cu un tonaj de 1,17 miliarde de tone, au trecut prin canal.
Analiștii spun că, din cauza acestui incident, crește riscul ca săptămâna viitoare să vedem o congestie suplimentară a porturilor europene.
Problema ar putea avea un impact și asupra fluxurilor de petrol și gaze. Rafinăriile europene și americane, care se bazează pe această cale navigabilă vitală pentru petrolul din Orientul Mijlociu, ar putea fi forțate să caute provizii din alte surse dacă blocajul persistă. Iar asta ar putea duce la creșterea prețurilor. Deja cei care doresc să cumpere petrol se uită spre alte regiuni, precum Golful Mexicului, Marea Nordului, Rusia și estul Africii.
Specialiștii spun încă că deocamdată este dificil de preconizat care va fi impactul blocării canalului, iar acesta depinde de cât de repede va fi deblocat traficul.