Consumatorii și-au întors anul trecut peste un milion de lei pentru produsele neconforme
-
28 Ianuarie 2019 19:02
Peste un milion de lei și-au întors anul trecut consumatorii care au sesizat Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP).
Instituția menționează într-un comunicat de presă, citat de IPN, că săptămânal au fost depuse până la 45 de reclamații. De cele mai multe ori, petițiile înregistrate au fost soluționate pe cale amiabilă, consumatorii primind contravaloarea pentru produsele neconforme procurate.
Potrivit APCSP reclamanții au obținut restituirea contravalorii pentru diverse produse, precum mașini de spălat, cuptoare electrice, televizoare, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație etc. Cea mai mare sumă restituită pentru produsele neconforme a fost pentru telefoane mobile, circa 152 de mii de lei.
Electrocasnicele sunt pe locul doi în topul produselor neconforme achiziționate de către consumatori. În buzunarul acestora au fost întoarse 93 de mii de lei. Pentru mobila neconformă consumatorii au primit înapoi circa 60 de mii de lei.
Cea mai mica sumă restituită consumatorilor a fost de 6,8 lei pentru un coș de lozie defect procurat de la un supermarket din capitală.
Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, aceste cazuri arată că, indiferent de suma investită, consumatorii iau atitudine și cer revendicarea drepturilor lor, solicitând contravaloarea produselor procurate.
În total în 2018, consumatorii au depus la adresa APCSP 1700 de petiții.