CONFLICTUL dintre Agențiile de publicitate și Dorin Chirtoacă

  • 21 Martie 2016 18:04
CONFLICTUL dintre Agențiile de publicitate și Dorin Chirtoacă

Inițiativa primarului general al capitalei Dorin Chirtoacă de a demonta panourile de publicitate de pe principalele artere ale orașului, până la data de 1 iunie 2016, reprezintă un atac raider asupra pieței publicității stradale din Chișinău. Cel puțin așa consideră reprezentanții Asociației Agențiilor de Publicitate din Republica Moldova, care învinuiesc autoritățile capitalei…

Inițiativa primarului general al capitalei Dorin Chirtoacă de a demonta panourile de publicitate de pe principalele artere ale orașului, până la data de 1 iunie 2016, reprezintă un atac raider asupra pieței publicității stradale din Chișinău. Cel puțin așa consideră reprezentanții Asociației Agențiilor de Publicitate din Republica Moldova, care învinuiesc autoritățile capitalei că vor să îi falimenteze. Aceștia mai spun că în acest fel Primarul ar favoriza afacerile unor firme de-ale rudelor sale. Autoritățile locale resping acuzațiile și anunță pentru finele acestei săptămâni o masă rotundă la care vor fi puse în discuție modalități de aplanare a conflictului.

Mai multe companii, membre ale Asociației Agențiilor de Publicitate din Republica Moldova au învinuit municipalitatea, în cadrul unei conferințe de presă, de organizarea unui atac raider asupra pieței publicității stradale din capitală. Acuzațiile vin după ce primarul Dorin Chirtoacă a dat indicații, la una din ședințele operative ale primăriei, să fie demontate panourile publicitare de mai multe străzi din Chișinău, dar și de pe fâșiile de separare a benzilor.

Potrivit vicedirectorului AAPM, Victoria Barbă, în așa fel edilul ar încerca să elimine de pe piață agențiile de publicitate de top pentru a asigura monopolizarea pieței de către câteva companii apropiate lui și membrilor familiei sale.

„Indicația primarului va afecta, în special, câteva firme care activează de decenii pe piața publicității și, practic deloc unele firme care au apărut în ultimii ani și care era evident că beneficiau de un tratament mult mai bun din partea Primăriei. E vorba de favorizarea unor firme apropiate actualului primar. Dintr-o investigație jurnalistică am înțeles că este vorba de favorizarea unor parteneri de afaceri ai liderului PL, Mihai Ghimpu. Ar fi implicat și fratele primarului capitalei, Lucian Chirtoacă”, a declarat Victoria Barbă.

În replică, solicitat de Radio Chișinău, președintele PL, Mihai Ghimpu a negat acuzațiile care i se aduc, adăugând că nu are nicio tangență cu piața de publicitate din Republica Moldova.

Și șeful serviciului de presă al primăriei capitalei, Vadim Brânzaniuc a calificat acuzațiile reprezentanților Asociației Agențiilor de Publicitate drept lipsite de temei, menționând că până la finele acestei săptămâni urmează a fi organizată o masă rotundă la care situația să se clarifice.

De menționat că, vânzările în domeniul publicității stradale constituie anual circa 100 milioane lei, iar agenții economici din acest domeniu plătesc în bugetul de stat circa 23 de milioane de lei.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Știri* Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
12,18
Cer senin
Umiditate:85 %
Vint:2,57 m/s
Sun
14
Mon
16
Tue
18
Wed
17
Thu
19
Arhivă Radio Chișinău