Concesionarea Aeroportului Chișinău nu s-a justificat, potrivit președintelui comisiei parlamentare de anchetă
-
10 Februarie 2018 10:29
Concesiunea Aeroportului Internațional Chișinău nu s-a justificat, constată deputatul Iurie Țap, președintele Comisiei parlamentare de anchetă privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău. El a făcut trimitere la un raport al comisiei, dar și la avizul prin care CNA a atenționat Guvernul că studiul de fezabilitate nu corespundea rigorilor. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei emisiuni la TV8, transmite IPN.
„Cifrele demonstrează cu lux de amănunte că această concesionare nu era necesară, ci lipsea un management adecvat din partea statului. Aceasta este concluzia la care am ajuns în baza analizei informațiilor prezentate de autoritățile statului – Ministerul Finanțelor și Centrul Național Anticorupție”, a declarat Iurie Țap.
Oleg Tofilat, ex-secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, presupune că documentația de concurs nu a fost expediată tuturor întreprinderilor, inclusiv celor străine, în limba engleză și chiar dacă companiile străine ar fi decis să participe la concurs ele oricum nu ar fi putut propune o ofertă decentă și încă în limba română.
„De la bun început nu a fost nicio intenție de a avea concurs și asta este absolut clar”, a declarat Oleg Tofilat.
Sorin Stati, ex-director MoldData a afirmat că, în conformitate cu avizul CNA, profitul companiei Aviainvest, cea care a luat în concesiune Aeroportul Internațional Chișinău, a crescut considerabil. Dacă în 2012 aeroportul a avut venituri de 8 milioane, în 2014 compania Aviainvest a avut profit de 109 milioane de lei.
„Aceasta cu tot cu investițiile care deja au fost făcute”, spune Sorin Stati.
Jurnalistul de investigație Ion Preașca afirmă că din documentele la care a avut acces pe subiectul concesionării aeroportului nu este clar cine este beneficiarul final al companiei Aviainvest. „Apar doar niște persoane interpuse numele cărora nu spune nimic”, a spune Ion Preașcă.