Companiile agroalimentare din Republica Moldova sunt invitate să participe la expoziția internațională Anuga 2025 din Germania
-
28 Ianuarie 21:10
Fondul American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova (UMAEF) și Agenția de Investiții din Moldova invită companiile autohtone din domeniul agro-alimentar să se alăture standului național al Republicii Moldova la expoziția internațională Anuga 2025, care va avea loc în perioada 4-8 octombrie 2025, la Cologne, Germania.
Aceasta este una dintre cele mai importante expoziții specializate în industria mâncării și băuturilor, un loc de conexiune la nivel global între comercianții cu amănuntul, furnizorii de servicii alimentare și de catering.
Potrivit Ministerului Agriculturii și Industriei (MAIA), participarea la acest eveniment este o oportunitate de extindere a afacerii, de stabilire a contactelor și de consolidare a prezenței pe piața internațională.
„Vor fi selectate maxim 12 companii care îndeplinesc criterii stabilite de organizatori. Or, participantul trebuie să fie companie autohtonă producătoare sau exportatoare de produse agro-alimentare: fructe și legume procesate, miere de albini, conserve din legume și fructe etc.; să dețină certificate relevante pentru piața UE; să aibă intenție de a face exporturi în țările UE: experiență de a exporta în UE și dorește în continuare să-și fortifice relațiile de comerț sau să găsească noi parteneri; să fie interesat în dezvoltarea relațiilor comerciale cu rețelele internaționale sau distribuitori HoReCa; să deține un plan de marketing și dezvoltare a exporturilor ș.a.”, explică Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare într-un comunicat.
Taxa de participare pentru fiecare companie este de 94.300 lei, sumă care acoperă costurile legate de arenda spațiului expozițional, înregistrare, construcția și întreținerea standului, pachetele de promovare pe platforma expoziției, precum și exportul mostrelor. Taxa este nerambursabilă și trebuie achitată doar dacă compania este selectată.
„Totuși, această sumă nu include cheltuielile de transport și cazare, care vor fi suportate integral de fiecare companie în parte”, indică sursa citată.
Organizatorii vor oferi sprijin logistic prin amenajarea unui stand de 104 m², unde fiecare companie va beneficia de un spațiu de aproximativ 9 m², dotat cu recepție, masă de negociere, locuri de păstrare și expunere a produselor. De asemenea, vor fi furnizate servicii de suport pe parcursul evenimentului.
Companiile interesate pot aplica prin completarea formularului online, până la data de 28 februarie 2025.