Companiile aeriene din întreaga lume se confruntă cu un deficit de piloți

  • 06 Iunie 2018 13:40
Companiile aeriene din întreaga lume se confruntă cu un deficit de piloți

Deficitul de piloți pentru avioanele de linie pune în pericol creșterea înregistrată recent de industria transportului aerian de persoane, pe măsură ce avioanele stau nefolosite, salariile mari afectează profiturile, iar sindicatele de pe întreg globul cer mai multe avantaje, transmite Reuters, citat de Agerpres.

Companii precum Emirates și Qantas Airways au alocat resurse pentru angajarea de noi piloți, însă în ultimele luni au avut dificultăți în a-și utiliza avioanele atât de des pe cât le dictează planurile de afaceri. Piloții de la Ryanair formează sindicate în încercarea de a obține condiții mai bune de muncă, iar colegii lor de la Air France au intrat în grevă pentru a obține salarii mai mari.

Creșterea costurilor cu angajații vine într-un moment în care prețul ridicat al petrolului afectează deja marjele de profit ale companiilor aeriene, care susțin că prețul biletelor nu a ținut pasul cu majorarea costurilor.

"Aceste presiuni pe partea de costuri nu vor înceta brusc. Este un simptom al unei probleme mai ample. Dacă ne uităm la economiile dezvoltate, șomajul în OECD a scăzut la valori minime iar acest lucru generează presiuni asupra salariilor", a avertizat economistul șef al Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA), Brian Pearce, la reuniunea anuală a Asociației, ocazie cu care IATA și-a redus cu 12% estimările privind profiturile realizate de companiile aeriene în 2018.

Costul ridicat al cursurilor de pregătire pentru meseria de pilot precum și faptul că timp de mai mulți ani angajările de piloți au fost înghețate pe piețe precum SUA și Australia au descurajat potențialii piloți să intre într-o industrie care, potrivit Boeing, va avea nevoie de peste 637.000 de piloți în următorii 20 de ani.

IATA estimează că traficul aerian se va dubla în următorii 20 de ani astfel că producătorii de simulatoare de zbor, precum CAE Inc sau L3 Technologies, se grăbesc să profite de cererea crescută. Constructorii de avioane Airbus și Boeing și-au extins și servicii precum cele de pregătire, pentru că marjele de profit sunt mai mari decât cele rezultate de pe urma construcției de avioane.

Unele companii aeriane intenționează să își extindă programele interne de pregătire a piloților. De exemplu, Qantas va investi 15,26 milioane de dolari pentru construcția unei noi școli de pregătire a piloților în timp ce Emirates a inaugurat încă din toamna anului trecut o academie de 135 de milioane de dolari care poate pregăti până la 600 de cadeți.

Alte companii sunt nevoite să caute piloți pe piețele externe, dar aici trebuie să concureze cu companiile din China, unde sunt la mare căutare căpitanii de aeronavă cu experiență și care pot primi salarii de până la 134.000 de dolari pe an, fără taxe.

"Nu este vorba practic de un deficit de piloți ci de creșterea costului atragerii și păstrării piloților de are ai nevoie, în special cei care au experiență. Asistăm la un adevărat război al ofertelor", susține Andrew Herdman, director general al Asociației companiilor aeriene din Asia Pacific.

În țările unde salariul mediu este relativ scăzut, piloților li se oferă pachete salariale mult mai bune decât alte profesii pentru că au o mobilitate internațională mai mare și trebuie să fie vorbitori de engleză, limba de serviciu a sectorului aeronautic.

Sindicatele piloților profită și ele de deficitul de personal pentru a cere condiții de muncă mai bune pentru membrii lor. "Piloții vor merge acolo unde salariile sunt mai mari", ceea ce determină transportatorii să majoreze salariile, susține Dan Adamus, președintele Asociației piloților de linie din Canada. Acesta a estimat că aproximativ 1.000 de piloți canadieni zboară pentru companii străine precum Emirates. 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Bună dimineața, România!
Meteo Chișinău
-3,37
Cer acoperit de nori
Umiditate:99 %
Vint:0,51 m/s
Thu
4
Fri
5
Sat
5
Sun
2
Mon
2
Arhivă Radio Chișinău