Companiile aeriene chineze solicită despăgubiri de la Boeing din cauza crizei avioanelor 737 MAX
-
22 Mai 2019 12:14
Principalele trei companii aeriene chineze au solicitat în mod oficial despăgubiri de la producătorul american de avioane Boeing pentru blocarea la sol și întârzierea livrărilor de avioane 737 MAX, după două catastrofe aeriene în care au fost implicate aceste avioane, a anunțat miercuri mass media de stat din China, transmite AFP.
Potrivit postului public de televiziune CCTV, companiile aeriene China Southern Airlines, China Eastern Airlines și Air China au cerut să fie despăgubite de producătorul american de avioane, o solicitare care intervine într-un moment de escaladare a războiului comercial dintre Washington și Beijing.
"Un responsabil de la Air China a confirmat astăzi că transportatorul a trimis o cerere oficială de despăgubire către Boeing, din cauza pierderilor suferite ca urmare a interdicției zborurilor și a imposibilității Boeing de a-și onora la timp livrările de 737 MAX", a informat CCTV. Postul de televiziune a adăugat că și celelalte două companii aeriene au trimis cereri similare către producătorul american, dar nu a dezvăluit valoarea despăgubirilor solicitate.
China Southern este cea mai mare companie aeriană din Asia, după flota sa, China Eastern este a doua mare companie aeriană din China iar Air China este transportatorul național.
În data de 11 martie 2019, China a fost prima țară din lume care a ordonat companiilor sale aeriene să suspende zborurile avioanelor Boeing 737 MAX din motive de securitate, după tragediile aviatice din Indonezia și Etiopia. Potrivit informațiilor publicate de mass media din China, un număr combinat de 96 de avioane 737 MAX sunt în serviciul companiilor aeriene chineze.
În data de 13 martie și Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia. Compania TAROM a anunțat atunci că directiva Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 și 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcție la finalul anului 2021.
Pentru prima dată de la cele două catastrofe aeriene, Boeing a recunoscut sâmbătă că există unele defecte la modelul 737 MAX dar a informat că a revizuit sistemul software al simulatoarelor cu care sunt pregătiți piloții.
Avionul Boeing 737 MAX, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puțin de șase luni două accidente mortale. Deși investigațiile sunt încă în desfășurare, este suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).
Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele și cu un diametru mai mare față de cele ale precedentelor generații de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.
sursa: AGERPRES