Companie vinicolă din R.Moldova va găzdui un muzeul al patrimoniului național
-
03 Mai 2018 07:45
Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) a semnat astăzi, 2 mai, un Memorandum de Înțelegere cu Proiectul de competitivitate în Moldova (MCP) și Compania ”Castel MIMI”. Documentul prevede valorificarea, protejarea și promovarea patrimoniului cultural-artistic; dezvoltarea capacităților în domeniul industriilor creative, turismului și în special a celui viticol; creșterea competitivității serviciilor turistice, a calității produselor, precum și implementarea inovațiilor pentru dezvoltarea turismului în Republica Moldova.
Acordul presupune desfășurarea și promovarea acțiunilor și evenimentelor culturale (sărbători tradiționale, târguri cu potențial de atracție a turiștilor locali și internaționali, conferințe tematice, congrese, concursuri regionale și internaționale) pe teritoriul Castelului MIMI; înființarea unui Centru Comunitar de Formare Profesională care va găzdui sesiuni de instruire, training-uri și master-class-uri de la specialiști locali și internaționali cu renume, pentru a asigura formarea profesională primară și continuă a specialiștilor în domeniu; crearea în cadrul complexului Castel MIMI a unui Muzeu de prezervare a patrimoniului național, al tradițiilor populare și al istoricului vinicol etc.
Totodată, Memorandumul prevede asigurarea unei cooperări între Castelul MIMI și instituțiile de învățământ specializate, și anume: găzduirea studenților la practica de licență și practica post-universitară, vizite de studiu, ateliere și instruiri; asigurarea spațiului și a facilităților fizice pentru tinerii profesioniști creativi care aspiră să aplice teoria în practică; îmbunătățirea transferului de cunoștințe între companiile care activează în cadrul industriei turismului vinicol și start-up-uri, oferind teren comun de interacțiune.
Potrivit acordului, atât MECC, cât și MCP, în calitate de parteneri, se vor implica pe componenta de promovare a evenimentelor pe piețele țintă pentru turismul receptor și vinicol, la expoziții internaționale, info-trip-uri, precum și prin consolidarea parteneriatelor de afaceri între beneficiar și alți actori ai industriei oenoturismului și cu asociații de business din domeniu, autorități centrale și locale, organisme internaționale specializate etc.