China a deschis o anchetă după afirmațiile privind bebelușii modificați genetic

• 27 Noiembrie 2018 10:18
China a deschis o anchetă după afirmațiile privind bebelușii modificați genetic

China a ordonat deschiderea unei anchete pentru a verifica afirmațiile unui om de știință chinez care a anunțat că a creat primii bebeluși modificați genetic din lume, un act descris de numeroși cercetători drept ''o nebunie", informează AFP, potrivit Agerpres.

He Jiankui, profesor la o universitate din Shenzhen, în sudul Chinei, a anunțat într-un videoclip difuzat luni pe platforma YouTube nașterea "în urmă cu câteva săptămâni" a două gemene al căror ADN a fost modificat pentru ca acestea să nu poată fi infectate cu HIV.

"Am solicitat autorităților sanitare din provincia Guangdong să deschidă imediat o anchetă amănunțită pentru a stabili faptele", a declarat luni seara Comisia Națională de Sănătate, adăugând că "acordă o mare importanță" cazului.

Anunțul lui Jiankui a stârnit un val de critici în comunitatea științifică internațională, inclusiv în cadrul instituției cercetătorului, Universitatea sudică de știință și tehnologie, care l-a condamnat și s-a declarat profund șocată de afirmațiile cercetătorului.

Profesorul, care a studiat la universitatea americană Stanford iar în prezent lucrează într-un laborator specializat în studiul genomului din Shenzen, a declarat că ADN-ul gemenelor a fost modificat cu ajutorul CRISPR-Cas9, o tehnologie care permite ștergerea și înlocuirea părților nedorite ale genomului.

Gemenele, denumite "Lulu" și "Nana", s-au născut în urma fertilizării in vitro, din embrioni modificați înainte de implantarea lor în uterul mamei.

Această auto-proclamată premieră medicală nu a fost verificată independent, deoarece rezultatele echipei chineze nu au fost publicate într-o publicație științifică.

Peste 100 de oameni de știință chinezi, în special biologi și medici, au condamnat într-un comunicat anunțul lui Jiankui, pe care l-au catalogat drept o "nebunie" care dă "o mare lovitură reputației globale și dezvoltării cercetării biomedicale în China".