Cetățenii vor putea solicita online documentul privind traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova
-
30 Septembrie 13:34
Cetățenii vor putea solicita și obține online documentul privind traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova. Noul serviciu electronic a fost dezvoltat de Agenția de Guvernare Electronică (AGE) în colaborare cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră (IGPF), transmite MOLDPRES.
IGPF a menționat că implementarea noului serviciu electronic asigură obținerea rapidă a documentului solicitat și reduce semnificativ timpul de așteptare, contribuind astfel la facilitarea accesului la serviciile publice.
Extrasul din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră cu privire la traversarea frontierei de stat poate fi solicitat atât de persoanele fizice, cât și de cele juridice, cu sau fără autentificare digitală.
Pentru a depune cererea de solicitare a extrasului, cetățenii trebuie să acceseze Portalul Serviciilor Publice la adresa https://servicii.gov.md, să selecteze serviciul Extras din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră și să activeze butonul „Solicită”. După accesarea butonului, solicitanții vor fi redirecționați automat către pagina pentru depunerea cererii, urmând să completeze câmpurile cu informația necesară.
Pentru recepționarea documentului există două modalități. Astfel, persoanele care dețin semnătura electronică au posibilitatea de a recepționa extrasul în format digital, prin intermediul portalului mcabinet.gov.md. Totodată, solicitanții care nu dețin o semnătură electronică valabilă pot ridica documentul pe suport de hârtie la sediul IGPF din mun. Chișinău, dar și la Direcțiile regionale ale IGPF aflate în municipiile Edineț și Cahul, și în orașele Ștefan Vodă și Ungheni.
Până la digitalizarea serviciului, cererea de solicitare a acestuia urma să fie semnată olograf și depusă personal de către solicitant exclusiv la sediul IGPF. În același timp, eliberarea documentului se efectua doar pe suport de hârtie, personal solicitantului (în baza actului de identitate) sau reprezentantului acestuia (cu prezentarea originalului procurii autentificate în modul stabilit), exclusiv la sediul IGPF din Chișinău.
Procesul de eliberare a extrasului din sistemul informațional integrat al Poliției de Frontieră a fost digitalizat în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, implementat de AGE cu suportul financiar al Grupului Banca Mondială.
Datele statistice relevă că în primele șase luni ale anului curent, au fost examinate peste 2200 de cereri privind traversarea frontierei de stat de către persoane fizice și mijloace de transport.