Cetățenii pot depune online cerere de înregistrare cu statut de șomer
-
13 Decembrie 2021 09:27
Cetățenii pot depune online cerere de înregistrare cu statut de șomer, dar acordarea statutului de șomer se va face doar la data prezentării la sediul subdiviziunii teritoriale pentru ocuparea forței de muncă (STOFM). Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a anunțat lansarea Sistemului Informațional Automatizat de Înregistrare cu Statut de Șomer, transmite Bizlaw.md.
Potrivit sursei citate, potențialii beneficiari ai serviciului vor putea depune cererea de înregistrare cu statut de șomer atât în formă tradițională, pe hârtie, cât și în formă electronică, confirmată prin semnatătură digitală. Cererile online pot fi depuse accesând sistemul https://e-iss.anofm.md/.
Modalitatea de înregistrare a cetățenilor care solicită statut de șomer a fost regândită și perfecționată de echipa de reinginerie din cadrul Agenției de Guvernare Electronică, în comun cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă.
Digitalizarea serviciului presupune o serie de beneficii, atât pentru cetățeni, cât și pentru administație, printre care: reducerea timpului pentru prestarea serviciului, reducerea birocrației, eliminarea hârtiei, evitarea aglomerației la ghișeu, reducerea numărului de vizite la oficiu și costuri mai mici.
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă este desemnată în calitate de posesor și deținător al Sistemului Informațional Automatizat Înregistrare cu Statut de Șomer și va asigura implementarea, funcționarea și dezvoltarea acestuia.
Odată cu lansarea sistemului nou este asigurată posibilitatea pentru solicitant de a depune cererea pentru înregistrare cu statut de șomer prin mai multe canale: online, fizic la STOFM și, în curând, prin intermediul Centrelor Unificate de Prestare a Serviciilor.
Sistemul este găzduit de platforma comună MCloud și integrat cu serviciile electronice guvernamentale cum ar fi MConnect, MPass, MSign. De asemenea, dacă solicitantul a depus cererea din cabinetul personal, el poate urmări etapele de examinare a cererii, precum și a deciziei de stabilire a ajutorului de șomaj, după caz, iar ulterior șomerul poate informa electronic STOFM despre survenirea unei condiții pentru suspendarea plății ajutorului.
Digitalizarea serviciilor a fost realizată în cadrul Proiectului Modernizarea Serviciilor Guvernamentale.