Cel mai spectaculos drum din România împlinește azi 50 de ani. Construcția Transfăgărășanului a fost determinată de invadarea Cehoslovaciei de către URSS

  • 20 Septembrie 12:34
Cel mai spectaculos drum din România împlinește azi 50 de ani. Construcția Transfăgărășanului a fost determinată de invadarea Cehoslovaciei de către URSS

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a transmis vineri un mesaj cu ocazia aniversării a 50 de ani de la deschiderea Transfăgărășanului, cel mai spectaculos drum din România.

„Astăzi se împlinesc 50 de ani de la deschiderea Transfăgărășanului. Cinste celor care au participat la construirea lui și îl întrețin până astăzi”, se arată în postarea DRDP Brașov, potrivit economica.net.

Modernizarea Transfăgărășan

La finalul lunii februarie, a fost semnat contractul pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului, pe tronsonul cuprins între km 104 – km 130+800, cu ofertantul câștigător, Rutier Connex XXI S.R.L., a informat atunci secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Scopul acestui studiu de fezabilitate constă în determinarea soluțiilor tehnice care să permită menținerea Transfăgărășanului deschis pe toată durata anului între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascada.

Executarea în regim de urgență a celui mai spectaculos drum din România a fost determinată de invadarea Cehoslovaciei, spuneau anul trecut reprezentanții CNAIR, cu ocazia aniversării a 49 de ani de Transfăgărășan.

„Transfăgărășanul rămâne o mândrie națională cu proiectare și execuție integral românească! Un lucru mai puțin evocat este inițierea acestui mare proiect de infrastructură în contextul geopolitic al invadării Cehoslovaciei, fapt ce a determinat executarea în regim de urgență a Transfăgărășanului”, transmitea Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe pagina sa de Facebook.

Invazia Cehoslovaciei, oficial Operațiunea Dunărea, a fost ocuparea Republicii Socialiste Cehoslovace de către forțe armate din cinci state membre în Pactul de la Varșovia – Uniunea Sovietică, R.P. Bulgaria, R.P. Ungară, RDG și R.P. Polonă – în noaptea de 20–21 august 1968. Aproximativ 250.000 de soldați au ocupat atunci Cehoslovacia. Două state membre ale Pactului de la Varșovia, anume Albania și România, au refuzat să participe, potrivit Wikipedia.

În plus, după 1970 din cauza inundațiilor catastrofale programul de autostrăzi a fost suspendat și întreaga atenție a fost îndreptată spre refacerea infrastructurii afectate, iar ulterior s-au schimbat radical prioritățile în favoarea transportului feroviar și naval, mai spun cei de la CNAIR.

Potrivit lor, principalul proiect de infrastructură din România din acea perioada a fost Transfăgărășanul, care rămâne mândria celor care lucrează și astăzi în sectorul rutier din România.

„În acest context ar fi bine să-l evocăm și pe cel care a stat la baza stabilirii traseului Transfăgărășanului, domnul inginer Chireac Avădanei, șefului echipei de proiectare și al Canalului Dunăre -Marea Neagră”, menționează reprezentanții CNAIR.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Radiojurnal București
Meteo Chișinău
19,24
Cer senin
Umiditate:68 %
Vint:1,03 m/s
Fri
20
Sat
14
Sun
12
Mon
12
Tue
11
Arhivă Radio Chișinău