Cel mai economic tramvai din lume, fabricat la Arad
-
07 Iulie 2016 13:02
Arădenii produc cel mai modern și economic tramvai din lume. Acesta este dotat inclusiv cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități, are podeaua coborâtă și aduce călătorilor un plus de confort.
Din punct de vedere energetic, este cel mai economic tramvai din lume. Astfel, Aradul, orașul care a produs avioane, vagoane de călători, marfă și metrou, intră din nou în istorie: se înscrie pe harta mondială a fabricanților de tramvaie.
„Imperio”, cel mai economic tramvai din lume
Industria arădeană are un nou viitor. În halele unde altădată erau fabricate strunguri, mândria economiei comuniste, acum oamenii produc tramvaie ultramoderne. La fosta Uzină de strunguri „Aris” acum funcționează Fabrica de Tramvaie. Modelul „Imperio” este produs de Astra Vagoane Călători SA și Siemens. „Acest tramvai este construit în colaborare cu Astra Vagoane Călători, aici, în Arad. Suntem foarte bucuroși că am reușit să realizăm această colaborare care a devenit una de succes”, a declarat Arnulf Wolfram, președinte Mobility Division CEE – Simens.
„Imperio” va fi produs în varianta de ecartament metric și normal. Tramvaiul are podeaua complet coborâtă, este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, cărucioare pentru copii și zonă de acces fără bare. În funcție de numărul de module, „Imperio” poate transporta 168 sau 240 călători. Din punct de vedere energetic, constructorii săi spun că acest tramvai este cel mai economic din lume, conform unui calcul făcut în funcție de tariful la energie consumată/numărul de călători/kilometri. Prețul este bun, spun specialiștii: 1,7 milioane de euro, cu 30 la sută mai ieftin decât tramvaiele fabricate pe piața mondială. Primele tramvaie „made in Arad” ar putea intra în circulație în câteva luni. „Imperio” a fost prezentat în premieră la Arad și în luna august, cu ocazia Zilelor Aradului, arădenii vor putea să-l admire.
Aradul, pe harta fabricanților de tramvaie
Media de vârstă a tramvaielor care circulă în orașele din România este de peste 20 de ani. Unele municipalități au reușit să achiziționeze modele second-hand, din Germania, altele au rămas la aceleași vagoane pe care le-au avut dinainte de Revoluție. Tramvaiele nu pot fi achiziționate la fel de simplu ca o mașină. Unele fabrici așteaptă comenzile cu doi ani înainte de livrare, deoarece tramvaiele nu sunt produse pe stoc și nu sunt depozitate în fața show-room-lui. Prețul lor este ridicat și fabricanții lor nu-și permit să investească în vagoane pe care să le vândă după câțiva ani.
Administrația arădeană vrea tramvaie
„Prin realizarea acestui tramvai, Aradul, prin intermediul Astra Vagoane Călători, se înscrie pe harta mondială a fabricanților de tramvaie. Evident că pentru Arad este o mândrie pentru că reprezintă un segment unic, pentru că suntem singurii care producem astfel de tramvaie, dar, mai mult de atât, eu sunt sigur că ce se produce astăzi la Astra Vagoane Călători va intra și pe piața europeană, pentru că și prețul, și calitatea pe care le au aceste tramvaie sunt foarte competitive”, a declarat Gheorghe Falcă, primarul Aradului. Acesta a manevrat un vagon „Imperio” și s-a arătat extrem de încântat. Primăria Aradului intenționează să fie printre primii clienți ai noului tramvai. Dacă reușește să obțină o finanțare de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Aradul va avea zece vagoane „Imperio”.
Sursa: www.stampenet.com