Ce trebuie să știți dacă mergeți cu mașina în Italia, Franța sau Spania

  • 22 Iulie 2019 16:23
Ce trebuie să știți dacă mergeți cu mașina în Italia, Franța sau Spania

În multe țări europene, lucrurile s-au schimbat după scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen, din 2015. De exemplu, în Milano nu se mai poate circula cu mașini diesel Euro 3, în timp ce Madridul și Parisul vor interzice din 2025 mașinile pe motorină. În Londra, șoferii care au mașini diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.

În Italia, lupta cu poluarea a intrat într-o nouă fază. Există limite permanente pentru traficul din regiunile Piemont, Lombardia, Veneto și Emilia Romagna. De la începutul anului, este interzisă circulația în weekend pentru mașinile diesel Euro3. Asta în timp ce în cursul săptămânii, restricția se aplică în intervalul orar 7:30 - 19:30, transmite digi24.

În Milano, primăria are planuri mari pentru următorii ani.

Din 2020, nu se va mai intra în Milano cu Diesel Euro 4, din 2022 cu Diesel Euro 5 și din 2025 cu Diesel Euro 6. Vor fi și bonusuri și sunt permise 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricții.

„Nicio decizie politică nu poate fi pe placul tuturor, dar ni se pare măsura cea mai corectă. Trebuie să precizez că eu și administrația mea ne gândim la mediu. Este o alegere politică profundă, dar milanezii vor decide dacă sunt de acord sau nu. Noi mergem înainte”, spune Beppe Sala, primarul orașului Milano. 

La fel de îngrijorate sunt și autoritățile din Franța. Hexagonul este sufocat de mașinile pe carburanți, care reprezintă 94% din vânzările de autoturisme. Numai în Paris circulă zilnic 600.000 de mașini, iar poluarea atinge cote îngrijorătoare.

Politicienii din Hexagon au adoptat o lege prin care vânzarea de automobile pe benzină, motorină sau gaz va fi interzisă începând cu 2040. Planul este ca până în 2050 să nu mai existe automobile care folosesc carburanți.

În fața poluării excesive, Londra a impus o nouă taxă. Proprietarii mașinilor pe benzină fabricate înainte de 2006 și ai celor diesel de dinainte de 2015 vor plăti aproape 13 lire pe zi. Iar camioanele și autobuzele vor fi taxate cu 116 lire.

În fiecare zi, patru londonezi, printre care și copii, sunt spitalizați din cauza slabei calități a aerului. Adulții au probleme de sănătate de la astm până la boli de inimă, demență și cancer, având drept cauză directă calitatea aerului. Ei costă economia Londrei 3,7 miliarde de lire pe an, economia națională - 20 de miliarde de lire pe an, deci avem o criză de sănătate publică”, comentează Sadiq Khan, primarul de la Londra.

În Madrid, unul dintre orașele europene cu cel mai ridicat nivel de dioxid de azot, mii de oameni au ieșit în stradă după o decizie controversată a primăriei. Edilul a decis să nu-i mai amendeze pe șoferii care intră în centrul orașului cu mașini care au un nivel ridicat de poluare. Asta în contextul în care Uniunea Europeană a amenințat statul iberic cu sancțiuni dacă nu respectă standardele de calitate a aerului.

sursa: digi24

 

 

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Istoria la pachet cu Gheorghe Cojocaru
Meteo Chișinău
2,18
Cer fragmentat
Umiditate:65 %
Vint:5,14 m/s
Sun
2
Mon
1
Tue
0
Wed
1
Thu
3
Arhivă Radio Chișinău