Cât va costa GTG, cea mai ieftină mașină electrică. Aceasta va fi produsă în România
-
31 Iulie 2018 16:11
Un grup de întreprinzători din Maramureș a lansat proiectul celei mai ieftine mașini electrice ”Made in România”, automobilele GTG urmând să fie asamblate la Baia Mare și vândute la un preț care pornește de la 13.700 de euro, noile automobile asigurând o autonomie de o zi în traficul din oraș, scrie Mediafax.
Managerul firmei producătoare de mașini electrice din Baia Mare, Gheorghe Mureșan, a declarat corespondentului MEDIAFAX, că în încropirea ideii de afaceri a fost inspirat și de omul de afaceri american Elon Musk, pe care îl admiră pentru ingeniozitatea și puterea de muncă.
”Suntem un grup de întreprinzători entuziaști din Baia Mare care cred că automobilele electrice pot deveni foarte accesibile tuturor. Credem că putem găsi soluția ca fiecare dintre noi, mai devreme sau mai târziu, să devină posesorul unui automobil electric care să-i rezolve problema imediată de deplasare de la punctul A la punctul B într-un oraș. Suntem o firmă care, inițial, a fost un mare producător de confecții textile, iar din cauza crizei piața s-a redus dramatic. Un business este, până la urmă, o problemă de informare, de management și, umblând prin țări din Asia, am văzut cum au rezolvat alții problema transportului electric și așa ne-a venit ideea de a produce și în România mașini electrice. Îi admir ingeniozitatea și puterea de muncă a lui Elon Musk și de acolo ni se trage ideea, de la neliniștea permanentă specifică oamenilor de succes. Am încercat cu resurse minime, în condițiile pieței din România, să încropim o idee de afaceri în acest domeniu”, a spus Mureșan.
Potrivit acestuia, firma pe care o conduce vrea să producă, în viitor, mașini cu caroserie din PVC, astfel încât să se poziționeze pe piață drept producătorul celei mai ieftine mașini electrice din România.
”Suntem în faza de implementare a proiectului, care se ridică la 1,5 milioane de euro, din care 74% din fonduri europene și restul din fonduri proprii. Proiectul presupune o linie de asamblare la Baia Mare și una de testare, aici urmând să lucreze peste 20 de angajați. Avem termen să punem în funcțiune linia de asamblare în februarie 2019, va avea o capacitate de 10 mașini pe schimb, iar pe an 4.000 de bucăți, în prima fază. Conceptul automobilelor aparține unui designer italian. Deja am scos pe piață primele mașini, două fiind asamblate la Baia Mare, celelalte două la un partener din București. Livrarea se face acum la trei luni, dar după punerea în funcțiune a liniei de asamblare termenul se va scurta la două-trei săptămâni”, a explicat Gheorghe Mureșan.