Casa de modă Chanel vrea să rămână independentă după vânzări de 11 miliarde dolari în 2018

  • 18 Iunie 2019 19:30
Casa de modă Chanel vrea să rămână independentă după vânzări de 11 miliarde dolari în 2018

Casa de modă Chanel, care scrie în prezent o nouă pagină în istoria sa după dispariția lui Karl Lagerfeld, și-a reafirmat luni dorința de a rămâne independentă, după ce anul trecut a avut vânzări de 11 miliarde dolari, informează Reuters, preluat de Agerpres.

Decizia de anul trecut a mărcii, renumite la nivel mondial pentru gențile și parfumul său N°5, de a da publicității rezultatele financiare anuale pentru prima dată de la înființarea sa în 1910 de către Coco Chanel, a alimentat speculațiile referitoare la o posibilă vânzare.

Însă directorul financiar Philippe Blondiaux a reafirmat într-un interviu acordat Reuters că "nu este avută în vedere nicio ofertă publică inițială sau vânzare. Investițiile pe termen lung pe care le facem sunt o dovadă în acest sens".

Potrivit lui Blondiaux, în 2018 Chanel și-a dublat investițiile, până la un miliard de dolari, în special în rețeaua de magazine, în proiectele din domeniul digital și în achiziții, precum compania spaniolă Colomer. Pentru 2019 Chanel intenționează să realizeze investiții similare cu cele de anul trecut.

"Chanel trebuie să rămână independentă pentru a avea libertatea necesară pentru a putea face alegeri care merg contra curentului, precum cea de nu mai utiliza piei de animale exotice sau de a armoniza prețurile la nivel mondial", a spus Blondiaux.

Anul trecut, vânzările Chanel au crescut cu 13%, până la 11,12 miliarde dolari, profitul net a crescut cu 16%, până la 2,17 miliarde dolari, iar dividendele vărsate către familia Wertheimer s-au ridicat la 842,4 milioane dolari. Clientela chineză a continuat să stimuleze vânzările și profiturile marilor firme de lux în pofida disputelor comerciale dintre SUA și China.

Anul trecut, Chanel a înregistrat creșteri pe toate piețele sale, în frunte cu Asia-Pacific, unde vânzările s-au majorat cu 19,9%, comparativ cu o creștere de 7,8% în Europa și una de 7,4% pe continentul american.

Chanel se deosebește de rivalii săi prin decizia de a-și vinde produsele în special prin rețeaua sa de magazine.

"Poziția noastră rămâne aceiași și nu se va schimba. Credem că contactul fizic în magazine rămâne esențial", a spus Blondiaux. Acesta a mai afirmat că eventualitatea unui Brexit "dur" nu va pune în discuție alegerea grupului, care și-a mutat sediul social la Londra în 2017.

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică*Știri*Muzică
Meteo Chișinău
24,24
Cer senin
Umiditate:33 %
Vint:3,6 m/s
Sat
14
Sun
14
Mon
17
Tue
20
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău