Carrefour își pregătește ieșirea de pe piața din China

  • 24 Iunie 2019 09:44
Carrefour își pregătește ieșirea de pe piața din China

Carrefour a anunțat vânzarea unei participații de 80% la subsidiara sa din China către firma chineză Suning.com, o tranzacție de 620 de milioane de euro în numerar, transmit RFI și Reuters, preluat de Agerpres.

Tranzacția evaluează Carrefour China la 1,4 miliarde de euro (1,59 miliarde de dolari), inclusiv datoria, și ar urma să se finalizeze până la sfârșitul acestui an, în funcție de obținerea aprobării autorităților de reglementare, a informat retailerul francez.

Carrefour China operează 210 hipermarketuri și 24 de magazine de proximitate. Anul trecut, vânzările au scăzut cu 5,9%, la 4,1 miliarde de euro.

Cel mai mare retailer din Europa este prezent pe piața chineză din 1995, dar în ultimii ani mai multe multinaționale au ieșit din China, din cauza încetinirii creșterii.

În urma tranzacției cu Suning.com se încheie și negocierile preliminare derulate de Carrefour cu gigantul chinez Tencent privind o potențială vânzare a unei participații minoritare la subsidiara din China.

"Discuțiile care au început în ianuarie 2018 privind vânzarea unei participații minoritare la Carrefour China către Tencent s-au încheiat. Totuși, rămâne în vigoare parteneriatul strategic cu Tencent", a declarat un purtător de cuvânt al retailerului francez.

Reprezentanții Tencent nu au comentat informația.

În urma finalizării tranzacției, Carrefour rămâne cu o participație de 20% în afacere și două din cele șapte locuri în Consiliul de supervizare al Carrefour China.

Suning este o importantă platformă de comerț electronic, având o rețea de peste 8.882 de magazine în mai mult de 700 de orașe.

Și rivalii Carrefour se confruntă cu dificultăți în afacerile lor din China. În 2013, grupul britanic Tesco a renunțat să meargă singur în China, unificându-și afacerile cu cele ale unei companii de stat în schimbul unei poziții de partener minoritar. În 2016, grupul american Wal-Mart și-a vândut magazinul online din China în schimbul unei participații la JD.com, a doua mare firmă de e-commerce din China. În sfârșit, anul trecut, gigantul chinez Alibaba a preluat o participație la Sun Art, principalul operator de hypermarketuri din China, companie la care grupul francez Auchan este principalul acționar.

În ianuarie, Carrefour a dezvăluit un plan care vizează reducerea costurilor și a numărului de locuri de muncă, majorarea investițiilor în e-commerce și încheierea unui parteneriat în China, în ideea de a stimula profitul și veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.

În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' și 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact' și un magazin de comerț online. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: La minut
Meteo Chișinău
20,24
Cer senin
Umiditate:34 %
Vint:8,75 m/s
Sat
16
Sun
16
Mon
20
Tue
18
Wed
14
Arhivă Radio Chișinău