Boris Johnson dă undă verde proiectului unei noi linii de tren de mare viteză,evaluată la un cost enorm

  • 11 Februarie 2020 18:38
Boris Johnson dă undă verde proiectului unei noi linii de tren de mare viteză,evaluată la un cost enorm

Prim-ministrul britanic Boris Johnson a aprobat proiectul colosal al unei linii de tren de mare viteză HS2 care urmează să lege Londra de centrul și de nordul Angliei, în pofida unui cost enorm și a opoziției aleșilor și a mișcărilor ecologiste, relatează AFP.

"Guvernul a dat undă verde liniei feroviare de mare viteză", a declarat Boris Johnson, marți, în Camera Comunelor.

În contextul unei facturi care ar putea depăși 100 de miliarde de lire, prim-ministrul a dat asigurări că are intenția de a controla costul proiectului și de ameliora gestionarea sa. El va numi din acest motiv un ministru care se va consacra în întregime HS2 (High Speed 2).

"Previziunile de costuri au explodat", a spus Johnson, "dar proasta gestiune nu a schimbat, în opinia mea, valoarea fundamentală a proiectului".

Șeful guvernului britanic nu a cuantificat costul total. El a estimat totuși că prima fază care ajunge până la Birmingham, în centrul Angliei, ar putea fi finalizată cu o sumă cuprinsă între 35 și 45 miliarde de lire.

Lucrările prevăzute sunt foarte complexe. Construirea liniei implică săparea de tuneluri lungi, schimbarea de cursuri de apă sau chiar achiziționarea de terenuri uneori foarte scumpe, în special în capitala britanică.

Proiectul High Speed 2 ar urma să dea naștere primei linii la nord de Londra în 150 de ani și va fi a doua linie de mare viteză a țării după Hs1, care cea care străbate sudul țării.

Primul tronson spre Birmingham ar putea să nu fie realizat înainte de 2031 și va trebui poate să se aștepte anul 2040 pentru ca a doua fază spre nordul Angliei să fie operațională. Obiectivul este de a spori frecvența trenurilor și de a scurta considerabil durata curselor.

Mii de firme, la fel ca și organizația patronală CBI, au salutat decizia guvernului, în condițiile în care au susținut proiectul tot timpul.

La rândul său, liderul opoziției laburiste a criticat gestiunea trecută a conservatorilor. "Prim-ministrul se lamentează în privința infrastructurilor, dar partidul său este cel care a privat țara de investiții în ultimii zece ani, ceea ce a creat cele mai grave inegalități regionale din Europa", a spus Jeremy Corbyn.

Guvernul a decis în favoarea acestui șantier colosal, cel mai ambițios de acest tip din Europa în prezent, în pofida opoziției anumitor deputați conservatori, care au apreciat că banii ar putea fi mai util cheltuiți în modernizarea infrastructurilor de transport locale.

Acești parlamentari sunt mulți din bastioane laburiste care au trecut în tabăra conservatoare în alegerile din decembrie câștigate detașat de Boris Johnson.

Acesta a explicat totuși că ar fi "intolerabil" să se aștepte 20 de ani pentru ca HS2 să ajungă în orașele din nord. El a promis un plan "High Speed North" în colaborare cu parlamentarii pentru modernizarea transportului feroviar în regiune.

Prim-ministrul a mai promis să prezinte, în următoarele săptămâni, strategia sa pentru o "revoluție a transporturilor". El a deblocat deja 5 miliarde de lire în cinci ani pentru a ameliora rețeaua de autobuze și pistele pentru biciclete.

În opinia lui, aceste investiții în transporturi ar urma să permită Regatului Unit să-și respecte angajamentul de a ajunge la neutralitate din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2050.

Organizațiile de protecție a mediului au denunțat, la rândul lor, impactul HS2 asupra habitatelor naturale și a speciilor amenințate.

"Suntem total în favoarea unei revoluții a transporturilor care reduce poluarea și emisiile de carbon, dar să treci cu buldozerul prin mijlocul unor situri naturale și sălbatice nu este soluția cea bună", a avertizat Greenpeace.AGERPRES

Tags

Alte Noutati

LIVE: În zori
Meteo Chișinău
5,52
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:0 m/s
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Thu
17
Arhivă Radio Chișinău