Billboard va integra vizualizările de pe YouTube în clasamentul vânzărilor de albume
-
14 Decembrie 2019 13:01
Grupul Billboard va integra vizionările de videoclipuri muzicale de pe YouTube în clasamentul său dedicat vânzărilor de albume în Statele Unite, pentru a evidenția mai bine modurile de consum ale muzicii din zilele noastre, informează AFP.
Clasamentul titlurilor muzicale - al single-urilor - includea deja, din 2013, numărul de vizualizări de pe YouTube, platforma video a grupului Google, însă ele nu erau luate în calcul până acum în alcătuirea ierarhiei săptămânale oficiale dedicate albumelor.
Billboard 200, care conține în fiecare săptămână cele mai mari 200 de vânzări de albume din Statele Unite, va integra, de asemenea, difuzările prin intermediul platformelor Spotify, Apple și Tidal.
Vor fi luate în calcul doar videoclipurile oficiale, publicate online direct de către deținătorii de drepturi sau în numele lor, au anunțat reprezentanții Billboard într-un comunicat.
"Obiectivul nostru este de a fi în mod continuu reactivi și de a reflecta evoluția peisajului muzical", a declarat, vineri, Deanna Brown, președintele grupului Billboard-The Hollywood Reporter, citată în același comunicat.
"Popularitatea unor stiluri muzicale precum muzica latino, hip-hop și electro, care domină clasamentele de pe YouTube, va fi de acum luată în calcul pe deplin", a comentat Lyor Cohen, directorul departamentului muzical din cadrul YouTube, citat la rândul său în comunicat.
Din 1940, anul înființării unui clasament național în Statele Unite de către revista Billboard, și până în 2005, doar vânzările fizice de discuri erau luate în calcul, înainte de a fi adăugate descărcările online, apoi ascultările online, în 2013.
Noua modificare va intra în vigoare odată cu topul ce va fi publicat pe 18 ianuarie 2020, pentru vânzări, ascultări și vizionări online cuprinse între 3 și 9 ianuarie.
Potrivit criteriilor Billboard, 3.750 de vizionări pe o platformă gratuită, precum YouTube, echivalează cu o vânzare de album în format fizic. Pentru platformele cu plată, 1.250 de ascultări sau vizionări echivalează cu o vânzare de album în format fizic.