Bicicletele înlătură automobilele de pe străzile orașelor din Europa (Bloomberg)
-
06 Iulie 2020 16:12
Bicicletele încep să înlăture automobilele de pe străzile orașelor din Europa, în contextul în care pandemia de coronavirus accelerează o tranziție spre transportul ecologic, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.
Chiar și înainte de pandemie, cererea pentru bicicletele era în creștere din partea consumatorilor preocupați de mediul înconjurător iar riscul de răspândire a coronavirusului în autobuze și metrou nu a făcut decât să crească atractivitatea bicicletelor. În plus, apariția bicicletelor electrice a înlăturat dezavantajul transpirației, făcând bicicleta o opțiune atractivă pentru și mai mulți consumatori după ridicarea restricțiilor.
În plus, guvernele alimentează această tendinită, oferind stimulente care merg de la 100 până la 1.500 de euro pentru utilizatorii de bicicletele electrice. Orașe precum Berlin și Lisabona au început să deschidă mai multe piste de biciclete, aproape 1.500 de noi kilometri de piste de biciclete fiind promiși ca urmare a crizei sanitare, susține European Cyclists' Federation.
"Oamenii vor o mobilitate sustenabilă, iar acest lucru transformă societatea", susține Susanne Puello, care conduce divizia de biciclete electrice de la Pierer Mobility AG, care include mărci precum Husqvarna și R Raymon. În 2020, cifra de afaceri a acestei divizii ar urma să ajungă la peste 100 milioane de euro, triplu comparativ cu situația din urmă cu doi ani, pentru ca în 2025 să ajung la vânzări de aproximativ 500 milioane de euro.
Cererea crescută de biciclete a stimulat și noi servicii precum Swapfiets, o companie cu sediul din Amsterdam care oferă biciclete pe bază de abonament. Recent, Swapfiets și-a anunțat intenția de a se extinde în Londra, Milano și Paris până la finele anului, după ce creșterea explozivă din perioada pandemiei i-a ridicat baza de clienți la peste 200.000. De asemenea, Swapfiets intenționează să își extindă oferta prin includerea bicicletelor electrice și scuterelor.
"Coronavirusul a fost un motiv suplimentar în favoarea acestei decizii dar nu cauza principală. Majoritatea persoanelor recunosc că bicicleta este cel mai bun mijloc de transport în oraș", spune Onno Huyghe, director operațional la Swapfiets.
În timpul coronavirusului, perioada petrecută de germani pe bicicletă s-a dublat comparativ cu situația de dinaintea pandemiei, susține Stephanie Krone, expertă în trafic la asociația de ciclism ADFC. Magazinele care vând biciclete se confruntă cu un boom al vânzărilor însă pentru ca acest lucru să continue este nevoie ca municipalitățile să îmbunătățească infrastructura pentru ca și noii bicicliști să aibă loc în trafic.
Cererea pentru biciclete în cea mai mare economie a Europei este susținută de programe precum cel care prevede scutiri de taxe pentru angajatorii care oferă biciclete închiriate pentru angajații lor. Susanne Puello estimează că anul trecut una din patru biciclete electrice, care în mod normal costă peste 2.000 de euro, a fost închiriată.
Germania este de departe cea mai mare piață de biciclete din Europa, cu 1,36 milioane de biciclete electrice vândute în 2019, mai mult decât dublu comparativ cu numărul înregistrat cu trei ani mai devreme. În comparație, 3,6 milioane de autoturisme au fost vândute anul trecut în Germania iar în prima jumătate a acestui an piața auto a scăzut cu 35%.
Izolarea a determinat autoritățile din 32 dintre cele mai mari orașe din Uniunea Europeană să urgenteze planurile privind îmbunătățirea infrastructurilor, susține European Cyclists' Federation. Multe din aceste planuri sunt în dauna traficului rutier. De exemplu Roma, renumită pentru traficul congestionat, a trasat piste de biciclete pe drumurile rutiere existente iar autoritățile din Berlin și Paris au introdus piste provizorii pentru bicicliști în mijlocul pandemiei.
Sursa:Agerpres