Bani pentru drumuri sunt, însă nu sunt investiți. Record negativ al ratei absorbției fondurilor în R.Moldova
-
14 Martie 2018 19:30
În 2017 a fost înregistrată cea mai mică rată de absorbție a fondurilor pentru construcția drumurilor din ultimii aproape 10 ani, iar majoritatea companiilor străine care construiesc sau repară drumuri din granturi și împrumuturi contractate de Guvern înregistrează întârzieri mari.
Comisia parlamentară pentru economie, buget și finanțe a organizat astăzi audieri la această temă. Majoritatea companiilor străine care repară rumuri în Republica Moldova înregistrează întârzieri mari la executarea contractelor. Spre exemplu, două companii care construiesc drumul Chișinău-Sculeni, urmau să finalizeze lucrările încă în vara anului 2016. În prezent, o compania a realizat doar jumătate din lucrările planificate, iar alta în proporție de 70%, a declarat în cadrul audierilor, directorul Administrației de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei.
„O altă problemă ține de capacitatea de absorbție a investițiilor, care în 2017 a fost cea mai mică din ultimii ani – 350 de milioane de lei, față de aproximativ un miliard în anii 2014-2015. Acest fapt afectează grav sectorul”, a menționat Gheorghe Curmei.
Mai mulți membri ai Comisiei au subliniat necesitatea modificării legislației pentru a responsabiliza companiile care repară drumuri. „Situația este gravă – există bani, dar Republica Moldova nu va avea drumuri”, a declarat deputatul PLDM, Grigore Cobzac.
În acest an, pentru reparația drumurilor publice locale, comunale și străzi sunt prevăzute 1,6 miliarde de lei, iar pentru drumurile publice naționale – aproape un miliard de lei.