BAC 2012: 50% dintre elevi au fraudat la examen
-
24 Mai 2013 12:59
![BAC 2012: 50% dintre elevi au fraudat la examen BAC 2012: 50% dintre elevi au fraudat la examen](https://media.radiochisinau.md/image/201305/640x360/radiochisinau_0aeccd4db6b9d991ad436bf9bb2114a1.jpg)
Aproximativ 50 la sută dintre elevii de liceu absolvenți ai anului 2012 au apelat la diferite metode prin care au fraudat examenul.
Totodată, interesul majorității cadrelor didactice este ca elevii să obțină note mari, nu neapărat și obiective. Concursul de admitere în licee, în special în cele din mediul rural, este unul formal iar pe parcursul celor trei ani de studiu, pregătirea elevilor este insuficientă. Acestea sunt doar câteva dintre conlcuziile unui studiu realizate de compania specializată în cercetări sociale Mangeta Consulting.
Studiul, finanțat de Fundația Soros Moldova, și-a propus să răspundă la mai multe întrebări cum ar fi: corespund sau nu cu programa școlară testele naționale pentru examenele de Bacalaureat; cât de corect se desfășoară examenele; cum poate Ministerul Educației să intervină pentru a asigura desfășurarea unei sesiuni echitabile.
În urma cerecetării, la care au partcipat absolventi de liceu de anul trecut, părinți dar și cadre didactice implicate în desfăurarea bacalaureatului, experții au constatat că majoritatea elevilor au evaluat acest examen din perspectiva obțineri notelor mari și nu a cunoștințelor. Cercetătorii au venit și cu o serie de recomandări pentru Ministerul Educației, printre care folosirea testelor individualizate și a unei baze de subiecte pentru teste, așa-zisa Bancă de Itemi. Viceministrul Educației, Igor Grosu.
Majoritatea recomandărilor făcute de experți au fost implementate în acest an, suține directorul Agenției de Asigurare a Calității, Anatol Topală care a subliniat importanța camerelor de supraveghere la examene.
Ministerul Educației intenționează să reformeze și învățământ superior. Astfel, începând cu anul universitar 2014, locurile bugetare vor fi scoae la concurs anual, pentru a elimina fenomenul corpuției la admitere.