Potriviit sursei citate, Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru în domeniul achizițiilor publice stabilește condiții generale și specifice privind crearea grupului de lucru în domeniul achizițiilor publice, care inițiază și desfășoară proceduri de atribuire a contractului de achiziție publică pentru satisfacerea necesităților autorității contractante sau asociației de autorități contractante, în condițiile în care nu apelează la un furnizor de servicii de achiziții sau la o autoritate centrală de achiziție.
În cazul în care autoritatea contractantă apelează la un furnizor de servicii de achiziție sau la o autoritate centrală de achiziție în scopul pregătirii și administrării procedurilor de achiziție publică în numele și în beneficiul autorității contractante, atât furnizorul de servicii de achiziții, cât și autoritatea centrală de achiziție respectă prevederile Regulamentului în numele autorității contractante.
Grupul de lucru reprezintă un grup de specialiști în cadrul autorității contractante, responsabili de orice decizie și măsură luată cu privire la achiziționarea bunurilor, serviciilor și lucrărilor.
În exercitarea atribuțiilor, membrii grupului de lucru sunt autonomi, imparțiali și activează în conformitate cu legislația. Se interzice exercitarea oricărei influențe cu scopul de a determina membrii grupului de lucru să își îndeplinească atribuțiile contrar prevederilor legale.
Grupul de lucru se formează printr-o decizie (ordin) sau dispoziție, în limitele personalului scriptic, din cel puțin cinci membri permanenți, iar în cazuri temeinic justificate – din cel puțin trei membri, inclusiv președintele și secretarul.