Apple lansează o aplicație care va concura cu Facebook și Snap

  • 22 Martie 2017 12:15
Apple lansează o aplicație care va concura cu Facebook și Snap

Apple va lansa în aprilie o nouă aplicație video numită Clips, care este un nou pas către implicarea totală în lumea mesageriei, unde baza uriașă de utilizatori de iPhone-uri o poate ajuta că concureze cu serviciul Snapchat al Snap și Messenger-ul Facebook, scrie Digi24.

Clips, care va fi disponibil în magazinul App Store al Apple în aprilie, permite clienților să preia video-uri și să adauge capturi animate și titluri, completate cu simbolori emoji. Aplicația mai permite lipirea mai multor video-uri și adăugarea de filtre.

Funcțiile sunt asemănătoare cu cele ale aplicației Stories a Snap. Prin intermediul Stories, utilizatorii Snap pun la un loc fotografii și video-uri pe care le pot apoi posta în mesajele lor.

Aplicația Clips a Apple permite utilizatorilor să posteze filmulețe pe Instagram, Facebook, YouTube, Vimeo și altele. Dar dacă le vor posta pe propriul serviciu de mesagerie, Apple va recomanda cui să dea share, în funcție de ce prieteni sunt în filmele respective și persoanele cu care au contacte recente, tipul de funcții de socializare la care excelează Facebook.

Apple are un număr uriaș de utilizatori ai Messages, aplicația de mesagerie inclusă în softul iOS 10 al iPhone-urilor. Compania nu divulgă numărul de utilizatori ai aplicației, ci doar faptul că există peste 1 miliard de dispozitive cu sistemul iOS, dintre care 79% cu versiunea iOS 10.

Potrivit Apple, Messages este cea mai utilizată aplicație de pe dispozitivele cu sistemul iOS, fiind posibil ca până la 800 de milioane de utilizatori să folosească platforma de mesagerie.

Snap, în schimb, are 161 de milioane de utilizatori activi zilnici.

Clip va fi separată, tehnic, de Messages, dar este legată strâns de aceasta, pentru capacitatea de a partaja video-urile de pe Clips cu alți utilizatori ai Apple.

Facebook are peste 1 miliard de utilizatori atât pentru Messenger, care a fost separată de serviciul principal al Facebook în 2014, cât și pentru WhatsApp, care a fost cumpărată în același an pentru 19 miliarde de dolari.

Google, parte a grupului Alphabet, și Microsoft au încercat la rândul lor să intre pe acest segment. Google are peste șase aplicații de mesagerie, inclusiv cea mai recentă, Allo. Microsoft a încercat să integreze serviciul de chat în aplicația Skype, iar LinkedIn, deținută de Microsoft, este un instrument popular pentru notele de afaceri.

Giganții tehnologiei sunt obsedați de mesagerie pentru că acolo se îndreaptă utilizatorii, potrivit firmei de cercetare a pieței Gartnet.

În perioada 2015-2016, procentajul de deținători de smartphone-uri din SUA și Marea Britanie care au folosit aplicații de socializare a scăzut de la 85% la 83%, dar aplicațiile de mesagerie au urcat de la 68% la 71%, tendință care va continua, anticipează Gartner.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
5,52
Cer senin
Umiditate:99 %
Vint:0,51 m/s
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Thu
17
Arhivă Radio Chișinău